سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در کردستان

مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز چهارشنبه در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در مرحله شهرستانی این مسابقات ۵۲۹ نفر در روزهای  ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد با هم به رقابت می پردازند که ۳۰۶ نفر از این تعداد مرد و ۲۳۲ نفر زن هستند.

جمشید محمدی با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این مرحله به ترتیب مربوط به شهرستان های بانه، بیجار و مجموع سه شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره است، گفت: این مرحله از مسابقات از امروز در برخی شهرستان های استان آغاز شده و طی سه روز در تمام شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در ۱۵ رشته از جمله ترتیل، قرائت، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی وتک‌خوانی از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: پس از پایان این مرحله از هر رشته سه نفر خواهر و سه نفر برادر به استثنای رشته اذان که بخش خواهران ندارد، انتخاب و به مرحله استانی این دوره از مسابقات که در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر امسال در سنندج برگزار می شود راه پیدا می کنند.

انتهای پیام/م

مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در کردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.