سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر ضرورت انتقال یافته‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی به بهره برداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت انتقال یافته‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی به بهره برداران، گفت : باید آثار تحقیقات صورت گرفته در بخش کشاورزی را در مزرعه ببینیم.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های بسیار مستعد در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت : این استان پتانسیل‌های فراوانی در بخش کشاورزی دارد که باید برای شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به تعامل خوب بخش کشاورزی با محققین فعال در این عرصه در استان، گفت : باید برای پررنگ ترشدن این تعامل تلاش شود تا آثار تحقیقات صورت گرفته در بخش کشاورزی را در مزرعه ببینیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در این استان ۵۴ مرکز خدمات ترویجی کشاورزی داریم، تصریح کرد: تمامی ۹۴۰ هزار هکتار عرصه‌های زراعی و باغی استان در قالب ۶۴۹ پهنه تعریف شده که در این پهنه‌ها ۶۴۹ کارشناس و ۶۵ محقق معین در حال انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به عنوان پایلوت اجرای طرح پهنه بندی عرصه‌ها در کشور فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: با این وجود متاسفانه در مراکز خدمات ترویجی اوضاع خوبی از نظر دسترسی به خودرو و تجهیزات نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برداشت ۹۰ هزار تنی محصول گندم از مزارع استان از آغاز فصل برداشت تاکنون، تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در راستای سمپاشی مزارع گندم در برابر آفت زنگ زرد گندم صورت گرفت، خوشبختانه وضعیت استان از نظر این بیماری تحت کنترل است.

حاتمی همچنین با اشاره به دست تدوین بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: در این برنامه برای تمامی شهرستان‌ها، دهستان‌ها و روستا‌ها برنامه تعریف شده که با اجرای آن‌ها به دنبال رسیدن به یک توسعه پایدار در بخش کشاورزی هستیم.

حاتمی در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت‌های ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب، تصریح کرد: این مرکز سالانه حدود دو هزار لاین را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

آثار تحقیقات صورت گرفته در بخش کشاورزی در مزرعه دیده شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.