سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۸ هزار صنعتگر کارت دار در استان شناسایی شده اند

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: ۱۰۵ اثر با نشان ملی ۱۱ اثر بین المللی با نشان یونسکو در استان تا کنون موفق به دریافت نشان شده اند.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروانه حیدری روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی در جامعه جهانی از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است و کشور‌های مختلف با توجه به ارزش افزوده بالای صنایع دستی و تلاش برای حفظ هویت فرهنگی خود از هنرمندان حمایت می‌کنند.

او با اعلام اینکه صنایع دستی کرمانشاه نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، با اشاره به ثبت جهانی نشان جغرافیایی گلیم هرسین و شهر ملی گیوه نودشه و ساز فش از تکمیل و ارسال پرونده چاقو سازی دالاهو برای ثبت ملی خبر داد.


حیدری همچنین از دریافت نشان اصالت جهانی یک اثر هنرمندان کرمانشاه در سال ۹۷ خبر داد و گفت:  ۹ رشته صنایع دستی در استان استاندارد سازی شده است،   استاندارد سازی سایر رشته‌های صنایع دستی استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.


او با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار صنعتگر کارت دار در استان شناسایی شده اند، بیان  کرد: این تعداد هنرمند و صنعتگر فعال فرصت بزرگی برای رونق تولید در استان است.


حیدری با اشاره به اینکه از هنرمند بالای ۷۰ سال تا جوانان کمتر از ۱۸ سال در حوزه صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: برای بیمه صنعت گران در حوزه بیمه روستایی و بیمه تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم که امیدواریم اتفاقات مناسبی در این حوزه رخ دهد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه به بخشی از برنامه‌های مهم این معاونت در سال جاری اشاره کرد و گفت:
۲۶ لغایت ۳۱ تیر نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.

او ادامه داد همچنین در شهریور ماه برنامه نشان ملی و در تیرماه نمایشگاه رونق تولید برگزار می‌شود که امیدواریم هنرمندان استان با حضور پررنگ داشته باشند.

حیدری همچنین در خاتمه از تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان در آینده نزدیک خبر داد.

در این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان، نوجوانان صنعتگر و هنرمندانی که موفقیت‌های بین المللی و ملی داشته اند تقدیر گردید.

انتهای   پیام/ز

 

دریافت نشان اصالت جهانی یک اثر هنرمندان کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.