مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، توجه به توسعه صنایع دستی یکی از ارکان برنامه جهانی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ خواهد بود.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه در آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی ضمن تبریک این روز به هنرمندان و صنعتگران استان اظهار داشت: یکی از ویژگی بسیار مهم هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه این است که کار‌های بسیار بزرگی انجام می‌دهند، اما توقع زیادی ندارند و این نشان از روح بزرگ آن‌ها و اینکه بیشتر عملگرا هستند، می‌باشد.

 قادری حمایت از تشکیل تشکل‌های قوی در حوزه صنایع دستی را یکی از برنامه‌های ادره کل عنوان کرد و گفت: با استفاده از توان و ظرفیت این تشکل‌ها می‌توان برنامه‌های اساسی را در این حوزه به سرانجام ساند

او با اشاره به احتمال میزبانی کرمانشاه در رویداد بین‌المللی ۲۰۲۰ گفت: در بحث کلان گردشگری ۲۰۲۰ روستایی یکی از مقوله‌های بسیار مهم این رویداد بحث صنایع دستی است و این رویداد می‌تواند در این حوزه کمک زیادی به توسعه صنایع دستی استان بکند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ثبت برنده، افزایش نشان‌های ملی و بین‌المللی، اهدای تسهیلات کم بهره و گسترش بازارچه‌های صنایع دستی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در برنامه پیش رو به آن توجه خواهد شد.

او با اعلام اینکه صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: ساخت سه بازارچه در سطح استان در دستور کار قرار دارد تقریبا همه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ما در حوزه صنایع دستی است

مدیر کل میراث فرهنگی استان در خاتمه با بیان اینکه به صورت ویژه‌تر از صنایع دستی حمایت می‌کنیم، گفت: با توجه به اهمیت صنایع دستی در حوزه اشتغال زایی برنامه‌های مناسبی برای توسعه در این حوزه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای  پیام/ز

 

 

صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.