سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت:

مجوز تولید محصولات فناورانه حوزه سلامت در استان‌ها صادر می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد که در حال حاضر امکان صدور مجوز تولید محصولات فناورانه در استان‌ها و از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی میسر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  حسین وطن‌پور بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به اردبیل گفت: در راستای تسهیل مراحل اخذ مجوز محصولات فناورانه حوزه سلامت، تمام مراحل کارآزمایی و اعطای مجوز در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها انجام می‌گیرد و نیازی به مراجعه به وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در مراکز رشد می‌توانند فرآورده‌های دارویی خود را برای بررسی و صدور مجوز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از اخذ استاندارد‌های لازم، کارآزمایی بالینی در مراکز تحقیقاتی انجام گرفته و در نهایت یک محصول قابل مصرف و مورد تأیید سازمان غذا و دارو تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اردبیل در توسعه و فعال کردن طرح‌های فناورانه ادامه داد: با توجه به فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان می‌توان با تحقیق و پژوهش بسیاری از مشکلات و مسائل استان را حل کرد.

وطن‌پور بر حمایت از فناوران و اصلاح برخی قوانین حوزه فناوری تاکید کرد و یادآور شد: با شناسایی نیاز‌ها و مشکلات موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های واحد‌های فناور می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، تنوع آب و هوایی و پراکندگی گسترده گیاهی می‌توان ضمن درآمدزایی از خام‌فروشی جلوگیری و از این گیاهان برای تولید محصول و دارو‌های گیاه استفاده کرد.

وطن‌پور با بیان اینکه با فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، فرصت مناسبی در استان برای تولید دارو‌های گیاهی فراهم شده است، متذکر شد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این حوزه به خوبی عمل کرده است.

انتهای پیام/س

سفر مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت به اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.