سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس تدوین و انتشار قوانین ریاست جمهوری در اراک خبرداد؛

ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی / قوانین انتخابات بزودی بروز رسانی می‌شود

رئیس تدوین و انتشار قوانین ریاست جمهوری در اراک از ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی خبرداد.

رحمان سلامت رئیس امور تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات ریاست جمهوری در اراک گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: قانون "حداکثر استفاده از توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی"، قانونی است که در تاریخ ۱۸ خردادماه ابلاغ شده و در سامانه ملی قوانین و مقررات قابل رویت و قابل استفاده است.

سلامت افزود: این قانون در خصوص استفاده از حداکثر توان فنی داخلی و حمایت از کالای ایرانی است که در گذشته دو بار قانونگذاری و مجددا به روز رسانی شده است.

منع استفاده دستگاه‌ها از کالا‌های خارجی

وی اضافه کرد: قانون "حداکثر استفاده از توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی" دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت صنعت، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مکلف کرده در راستای حمایت کالای ایرانی از کالا‌های خارجی که مشابه ایرانی دارند در کشور استفاده نشود.

رئیس امور تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات ریاست جمهوری گفت: سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران زیر مجموعه معاونت حقوقی رئیس جمهور است که از سال ۱۲۸۵ که دوره قانونگذاری شروع و شورای ملی ایجاد شده تا کنون ۱۲ هزار و ۲۵۷ قانون تدوین کرده است.

وی بیان کرد: همه این قوانین در سامانه ملی قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت dotic.ir از همه قوانینی که ممکن است اکنون معتبر نباشند و قوانینی که معتبر هستند مطلع شوند.

قوانین انتخابات بزودی بروز رسانی می‌شود

سلامت همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص قوانین مرتبط با انتخابات گفت: قوانین مربوط به انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورا‌ها در این سامانه ثبت شده است و نیاز به بروزرسانی دارد که بزودی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.