سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته در تذکر شفاهی:

بیت المال به طرق مختلف به افراد خاص داده می‌شود

نماینده مردم همدان گفت: متاسفانه بنگاه‌های دولتی یکی پس از دیگری از طریق رابطه و با مبلغ ناچیز واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته نماینده مردم همدان در صحن علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: تذکر اول من به وزیر اقتصاد در رابطه با واگذاری‌ها و خصوصی سازی‌ها است که متاسفانه می‌بینیم یکی پس از دیگری در واگذاری‌ها از هفت تپه گرفته تا پالایشگاه کرمانشاه و واگذاری‌های ادارات غله و سیلو از طریق رابطه عمل شده و با مبلغ ناچیز واگذار می‌شود.

وی افزود: در رابطه با سیلو و ادارات غله همدان با بررسی‌هایی که انجام دادیم یک دهم قیمت واگذار شده است که این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

خجسته اظهار کرد: به وزیر کشاورزی و وزیر اقتصاد اعلام کردیم و تذکر دادیم که این پول باید برگردانده شود و قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند؛ قیمت ۱۶۰ میلیارد را ۱۶ میلیارد واگذار کردند آن هم با بازپرداخت ۱۰ ساله و بهای ناچیز.

وی ادامه داد: واگذاری‌های بیت المال به بخش خصوصی نباید به این سبک باشد، بیت المال به طرق مختلف به افراد خاص واگذار می‌شود و همه سکوت می‌کنند؛ دستگاه‌های نظارتی مخصوصا وزارت اقتصاد و دولت باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

خجسته خطاب به هیات دولت و رئیس جمهور درباره مصوبه‌هایی که مجلس دارد را دولت به آن‌ها عمل نمی‌کند اظهار کرد: آقای لاریجانی، هیات رئیسه مجلس؛ این بحث عملی کردن مصوبات مجلس را نظارت کنید. نباید این طور باشد هرجایی که وزرا و هیات دولت نمی‌خواهند به مصوبات عمل نمی‌کنند.

نماینده همدان گفت: موضوع افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق عملی نشده است و متاسفانه این موضوع بلاتکلیف مانده است، ۳ ماه از سال می‌گذرد و باید تکلیف این افزایش حقوق کارمندان و کارگران مشخص شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.