سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های داخلی در اردیبهشت ماه + جدول

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران که هر ماه خودرو‌های داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد رتبه‌بندی کیفی خودرو‌های داخلی را در اردیبهشت ماه اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تعداد ۵۵ هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو تولید شده است که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودرو‌های گروه سبک و یک درصد دیگر به خودرو‌های گروه سنگین اختصاص دارد.

خودرو‌های تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۷ مدل خودرو درگروه سبک و ۷ مدل در گروه سنگین بوده است.

مطابق گزارش اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران که هر ماه خودرو‌های داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد در بخش خودرو‌های سواری در سطح قیمتی ۱ خودرو‌های نیو مزدا ۳ و گرند ویتارا با اخذ ۴ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۲ خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ ۵ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای۳۰ B و چانگان ۳۵ CS، در سطح قیمتی ۴ خودرو‌های تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو‌های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

در پایین جدول رده بندی کیفی خودرو‌های سواری داخلی نیز خودرو‌های خانواده پراید شامل ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۵۱ به همراه خودرو‌های ساینا و تیبا از شرکت سایپا و خودرو‌های پژو ۴۰۵ و سمند از شرکت ایران خودرو با داشتن ۲ ستاره در پایین جدول کیفیت قرار دارند.

بخش وانت

بر اساس این گزارش در بخش وانت نیز در سطح قیمتی ۱ خودروی وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی و وانت نیو پیکاپ فوتون و در سطح قیمتی ۲ خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو‌های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده اند.

وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز تولیدی شرکت زامیاد و وانت مزدا کارا ۲ هزار دوکابین تولیدی شرکت بهمن موتور با داشتن تنها ۱ ستاره پایین‌ترین سطح کیفی را به خود اختصاص داده اند.

خودروی دنا پلاس در این بررسی توانست نسبت به فروردین ۹۸ رده کیفی خود را با افرایش یک ستاره از ۳ به ۴ برساند. همچنین پژو ۲۰۰۸ نیز کماکان به عنوان تنها خودروی ۵ ستاره تولید داخل در صد جدول وجود دارد.

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سواری

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

با‌کیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های داخلی در اردیبهشت کدام بودند؟ (+جدول کامل و جزئیات)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.