سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکثیر ۱۰۰ هزار بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان

۱۰۰ هزار بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان به روش طبیعی تکثیر و در رودخانه سفیدرود رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبر ایلدرم، معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان امروز گفت: امسال برای اولین بار در گیلان با همت صیادان عضو دو پره صیادی یادگار امام دستک کیاشهر و شهدای رودسر استخر‌هایی خاکی به مساحت ۵۰۰ متر در محوطه این دو تعاونی در کنار دریا احداث شد.

وی افزود: از فروردین امسال بیش از ۳۰۰ ماهی سفید نر و ماده مولد در هر کدام از این استخر‌ها نگهداری شد تا در شرایط طبیعی لقاح و تولید بچه ماهی سفید انجام شود.

معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان گفت: با اجرای این طرح صیادانی که سال‌های گذشته فقط به فکر بهره برداری از دریا بودند در فصل خارج از صید برای تکثیر بچه ماهیان سفید و بازسازی ذخایر دریای خزر تلاش می‌کنند.

اکبر ایلدرم افزود: براساس تجربه موفق امسال قرار است هر سال بعد از پایان فصل صید، در ۲۰ شرکت تعاونی صید پره گیلان ماهیان سفید به روش طبیعی تکثیر شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با این کار سالانه بین ۵ تا ۱۰ میلیون بچه ماهی سفید به روش طبیعی تولید و در رودخانه‌های گیلان رها شود.

معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان تصریح کرد: در روش تکثیر مصنوعی، در یک دوره ۱۰۰ تا ۱۲۰ روزه و با هزینه‌های زیاد بچه ماهی سفید یک گرمی تولید می‌شود، اما در روش طبیعی در یک دوره ۸۰ روزه و با هزینه‌های کمتر بچه ماهیان ۳ تا ۴ گرمی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.