وی با اشاره به پروژه رشت – آستارا گفت: هنوز فاینانس شرکت آذربایجان در این پروژه فعال نشده است و شرکت ساخت در این قطعه ۴۰ کیلومتری اسناد مناقصه را منتشر میکند و بلافاصله بعد از انتشار آن کار را شروع میکنیم و منتظر نمیمانیم.
رسولی درباره آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان گفت: اجرای این پروژه بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گذاشته شد، اما طرح در قانون به نام شرکت راه آهن است.
بیشتر بخوانید: راه آهن تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد/ رونمایی از لوکوموتیو مپ ۲۴ در حوزه حملونقل ریلی
وی توضیح داد: طی تفاهم نامهای که با مدیرعامل شرکت ساخت به امضا رسید، مسئولیت اجرای پروژه بر عهده شرکت ساخت است. راه آهن و این شرکت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار میکنند و در واقع بررسی صورت وضعیتها و نظارت میدانی با شرکت ساخت خواهد بود و تأیید نهایی و پرداخت آن در شرکت راه آهن انجام میشود.
مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: راه آهن و شرکت ساخت مجموعه یک پارچهای هستند و امیدواریم با اجرای این پروژه فصل جدیدی در همکاریهای ما با شرکت ساخت در ساخت طرحهای راه آهن کلید بخورد.
رسولی بیان کرد: ما اتاقی در شرکت راه آهن به شرکت ساخت اختصاص دادهایم و حتی تابلویی برای آن نصب کردهایم تا مشارکتهای عملی خود را آغاز کنیم، از سویی دیگر شرکت ساخت هم در شورای فنی خود یک نماینده از شرکت راه آهن را عضو کرده است.
وی تأکید کرد: در همین هفته با حضور مدیرعامل شرکت ساخت از روند اجرایی این پروژه بازدیدی خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه در بخشهای مختلف متفاوت است، گفت: باید سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد و مذاکرات خود را برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز کردهایم.
وی گفت: باید سرعت این پروژه از ۲۵۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یابد و اگر قرار باشد ما قطاری با سرعت مناسب داشته باشیم باید سرعت آن بالای ۳۰۰ کیلومتر باشد.
رسولی بیان کرد: فاینانس چین هم در این پروژه گشایش یافته است.
انتهای پیام/