وی تصریح کرد: افزایش طول شبکه راهآهن و تحت پوشش قرار دادن اکثر مراکز استانها، گام بسیار مهمی در این حوزه به شمار میرود.
ذاکری گفت: باید در جهت ارتقای بهرهوری و افزایش سهم راهآهن از حمل بار و مسافر باشد و شرکت راهآهن باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت به برگزاری کنفرانس راه آهن در سال 1998 در کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: دبیر این کنفرانس در آن دوره، راهاندازی حمل و نقل ایده درب تا درب را مطرح کرد و ما در آن دوره تصور نمیکردیم که این طرح دست پیدا کنیم اما در آینده نه چندان دور شاهد آن هستیم که نه تنها این ایده به مرحله اجرایی رسیده، بلکه تمامی حوزههای حمل ونقل را هم در برگرفته است.
به گفته وی به زودی شاهد راهاندازی حمل ونقل پر سرعت و همچنین توسعه حمل ونقل حومه شهری و برون شهری خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: ششمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی افتتاح شد/ رونمایی از کتاب مرجع مهندسی راه آهن
ذاکری یادآوری کرد: هم اکنون تمامی زیرساختهای توسعه حمل ونقل در ایران شکل گرفته و ما با استفاده از توان مهندسان داخلی، شاهد توسعه و پیشرفت حوزه حمل ونقل ریلی خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: راهبردی که در دانشگاه علم و صنعت پیش گرفتهایم میتواند گره گشای تمامی مشکلات حوزه حمل ونقل باشد، چراکه ما علم کاربردی را در پیش گرفتهایم و به سراغ مباحث کاربردی و صنایع مطالعات و پژوهشها رفتهایم.
وی در پایان گفت: تمامی دانشکدههای ایران آمادگی کامل برای همکاری با راهآهن را دارند و ما با استفاده از توان متخصصان خود میتوانیم چالشها و مشکلات فرا روی راهآهن را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.
انتهای پیام/