سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن محصولات زراعی در استان همدان

۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن انواع محصولات  زراعی کشاورزی دراستان همدان امسال برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،امیر لاهوتیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: این میزان محصولات زراعی از ۶۱۹ هزار و ۱۱۷ هکتار زمین آبی و دیم استان برداشت می‌شود.

 وی با بیان اینکه ۳۸ درصد زمین‌های بخش کشاورزی استان همدان به مزارع اختصاص دارد افزود: بیش از ۷۰ درصد تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان  تولیدات محصولات زراعی هستند.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۳۹۲ هزار و ۵۲۶ هکتاربه کشت گندم دیم و آبی استان اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود ۶۸۲ هزار تن گندم تولید و با قیمت هزار و ۷۰۰ تومان خریداری شود.

لاهوتیان با بیان اینکه امسال ۴۳ هزار هکتار ازمزارع استان هم قرار بود زیر کشت جو برود افزود: تا کنون ۴۴ هزار و ۱۵۰ هکتار کشت شده است و با قیمت خرید تضمینی هزار و ۶۹۰ تومان خریداری می‌شود.

وی از کشت ۶ هزار هکتار کلزا امسال در استان همدان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تن کلزایی که قرار برداشت شود را دولت ۳ هزار و ۲۳۴ تومان خرید تضمینی می‌کند.

امیر لاهوتیان ادامه داد: کشت سیب زمینی تابستانه در ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار و کشت پاییزه در ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان همدان امسال انجام می‌شود و پیش بینی‌ها از تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن سیب زمینی  است.

 وی زیر  کشت رفتن ۸ هزار و ۵۰۰ هکتارزمین برای کشت چغندر قند در استان همدان هم خبر داد و گفت: تولید این محصول امسال در استان به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/ا

تولید ۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان همدان در بخش زراعی

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.