نخستین بار در استان همدان گیاه کینووا یا خاویار گیاهی به کشت عمده رسید.

کشت خاویار گیاهی،نخستین بار در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر لاهوتیان ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: اردیبهشت امسال این گیاه در ۱۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان در شهرهای تویسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد،نهاوند،فامنین و ملایر کشت شد.

وی از خرید تضمینی تولیدات این محصول خبر داد و افزود: پیش بینی می شود   در هر هکتار یک تن محصول کینووا برداشت شود .

لاهوتیان با اشاره به اینکه این محصول می‌تواند جایگزین برنج در برنامه غذایی مردم باشد، افزود:گیاه کینووا برای بیماری‌های قند و گوارشی مفید است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد:پارسال به طور پایلوت این گیاه در ۳ هکتار از زمین‌های زراعی همدان کشت شد و با توجه به برداشت مناسب محصول، خواص دارویی و غذایی و کم آب بربودن، گیاه مناسبی برای کشت‌های جایگزین استان همدان به شمار می‌رود.

لاهوتیان گفت: بذر این محصول را که به آن خاویار گیاهی هم گفته می‌شود ، شرکتی در اختیار کشاورزان قرار داده و محصولات آن‌ها را هم به طور تضمینی خریداری می‌کند.

این محصول پایان شهریور برداشت می‌شود.

دانه این گیاه  بومی آمریکای جنوبی و در درمان بیماریهای گوارشی مفید است.همچنین کینووا یا خاویار گیاهی به عنوان  جایگزین مناسب برای برنج و نان درکاهش وزن و درمان چاقی نقش موثری دارد .

انتهای پیام/ا

 کشت گیاه کینووا برای نخستین بار در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.