سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مطرح کرد؛

هزینه ٣٠ درصدی انتقال ارز برای تامین ماده اولیه تجهیزات پزشکی

روحی گفت: هزینه‌های ۳۰ درصدی مالی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کمرشکن است. راهکار حذف فرآیند‌های طاقت‌فرسا در تامین ارز است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید روحی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث اظهار کرد: در شرایط فعلی باید همه به یکدیگر کمک کنیم تا کشور دچار مشکل نشود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه تجهیزات پزشکی اعم از تولید و تامین آن بحث نقدینگی و مطالبات‌مان از دولت است و اگر به تولید نگاهی اصولی و راهبردی داشته باشیم می‌توانیم از آن در حل مشکلات کشور اعم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی کمک بگیریم و اگر این نگاه به صورت مستمر و برنامه ریزی شده به ویژه در شرایط فعلی وجود داشته باشد، بسیار مناسب است.

چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی در زمینه قیمت گذاری‌ها

وی با اشاره به چالش و بحث‌های حوزه تجهیزات پزشکی در زمینه قیمت گذاری‌ها گفت: خوشبختانه در این زمینه کمیته‌ای در اداره کل تجهیزات پزشکی تشکیل شده است.

روحی با بیان اینکه خوشبختانه رشد ۲۰ درصدی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث را شاهد هستیم، گفت: باید توجه کرد که بین ۶ تا ۲۵ درصد هزینه‌ها در حوزه تولید تجهیزات پزشکی هزینه انتقال و تخصیص ارز است و این هزینه‌ها گاهی به ۳۰ درصد هم می‌رسد و راهکار کاهش این هزینه‌ها حذف سیستم‌ها و فرآیند‌های طاقت فرسا در بخش تخصیص و انتقال ارز است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی نیازمند نگاهی متمرکز از سوی وزارت بهداشت هستیم، اظهار کرد: ما در این زمینه باید مدیریت واحدی داشته باشیم و خوشبختانه در زمینه خرید‌های متمرکز تجهیزات پزشکی با کمک هیئت امنای صرفه جویی ارزی به توافق خوبی رسیده‌ایم.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر در بسیاری از بخش‌های تجهیزات پزشکی ۱۰۰ درصد نیاز کشور را از طریق تولید داخل تامین می‌کنیم. حال مازاد این تولیدات را می‌توان صادر کرد. شعار ما در نمایشگاه ایران هلث توسعه تولید صادراتی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.