سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه‌های گزاف گلف‌بازی ترامپ در ایرلند برای مالیات‌دهندگان آمریکایی!

سفر دو روزه رئیس‌جمهور آمریکا به ایرلند، ۳.۶ میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از اقامت ۳ روزه در انگلیس، ۲ شب را در باشگاه گلف خود در دونبرگ ایرلند گذراند. اقامت ۲ روزه رئیس جمهور آمریکا در ایرلند ۳.۶ میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه به دنبال داشت.

از این ۳.۶ میلیون دلار، بیش از ۱ میلیون دلار آن برای اجاره خودرو و لیموزین رئیس جمهور، بیش از ۱۰ هزار دلار آن برای نصب خطوط تلفن و بیش از ۱۶ هزار دلار آن برای اجاره گاری‌های زمین گلف صرف شده که نیرو‌های سرویس مخفی بتوانند با استفاده از این گاری‌ها مراقب رئیس جمهور آمریکا در حین بازی گلف باشند. علاوه بر آن، سفر به ایرلند و قرارداد‌های مربوط به آن هم حدود یک و نیم میلیون دلار هزینه به دنبال داشته است.

پیش از این گزارش «دیوان محاسبات آمریکا» که در ماه فوریه منتشر شد، نشان داد ۴ سفر دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ به عمارت اعیانی اش در مارالاگوی فلوریدا، ۱۳.۶ میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. بیشتر هزینه‌های این سفر‌های دونالد ترامپ باید صرف کارمندانی شود که قرار است رئیس جمهور آمریکا را همراهی کنند. تعداد این کارمندان در سفر‌های خارجی چندین برابر می‌شود.

روزنامه هافینگتن پست در گزارشی اعلام کرد: پافشاری دونالد ترامپ برای ماندن در باشگاه گلف خود در دونبرگ ایرلند، بر هزینه‌های این سفر افزوده است؛ زیرا هواپیمای ریاست جمهوری باید صد‌ها مایل مسافت بیشتری را برای رسیدن به باشگاه گلف ترامپ طی کند. رئیس جمهور آمریکا می‌بایست پس از بازدید از نرماندی، به جای بازگشت به ایرلند، در فرانسه اقامت می‌کرد.

دونالد ترامپ چند روز پیش در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود: من قصد دارم در باشگاه گلفم در دونبرگ ایرلند اقامت کنم؛ زیرا آنجا مکان راحتی است. آنجا جایی فوق العاده و در عین حال راحت است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در کل دونالد ترامپ بیش از ۱۵۰ بار از باشگاه‌های گلف خود در سال نخست ریاست جمهوری و دست کم ۷۷ بار در سال دوم ریاست جمهوری اش بازدید کرده است. با وجود اینکه جزئیات دقیقی از مقدار هزینه‌های صرف شده برای این سفر‌های دونالد ترامپ به صورت علنی منتشر نشده، روزنامه هافینگتن پست اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۰۶ میلیون دلار صرف این سفر‌های خود کرده است.

اما ترامپ نخستین رئیس جمهوری نیست که برای اقامت ۳ روزه خود ۳.۶ میلیون دلار هزینه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت کرده است. در اکتبر سال ۲۰۱۶ هم دیوان محاسبات آمریکا گزارشی از سفر باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به شیکاگو و فلوریدا منتشر کرد. بر اساس این گزارش هزینه سفر سه روزه اوباما ۳.۶ میلیون دلار شده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.