سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبارحوادث امروز نوزدهم خردادماه ۹۸؛

کشف محموله میلیاردی تخم شربتی قاچاق در اصفهان/ ویزیتور اینترنتی کلاهبردار از آب در آمد

مهم‌ترین حوادث امروز نوزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروزنوزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف محموله میلیاردی تخم شربتی قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان از دپوی محموله تخم شربتی خارجی در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مذکور تعداد ۵۰ کیسه فاقد مارک و علائم که پس از باز کردن کیسه‌ها، داخل هر کیسه ۲ کیسه ۲۵ کیلوگرمی تخم شربتی خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.


 

کشف موتورسیکلت‌های قاچاق میلیاردی در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با هنجارشکنان اجتماعی، ماموران پلیس مرکز استان طی ۲ عملیات جداگانه موفق به کشف ۲ ستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت:ماموران انتظامی یگان امداد حین گشت زنی‌های هدفمند خود در سطح شهر یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق که راکب آن با سرعت در حال حرکت بود را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران امنیت عمومی این فرماندهی نیز در اقدامی دیگر با بدست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه تعداد یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق توسط فردی در یکی از محلات شهر اصفهان نگهداری می‌شود برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران آن یگان پس از اطمینان از وجود کالای قاچاق در محل، طی عملیات پلیسی و با شناسایی آدرس آن، در بازرسی از محل، موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۶۰۰ سی سی خارجی قاچاق که فاقد هر گونه اسناد و مدارک گمرکی و پلاک انتظامی است شدند.

وی افزود: در مجموع با تلاش پلیس، در این دو عملیات تعداد ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی سنگین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

گفتنی است، در این خصوص مالک هر ۲ موتوسیکلت دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ خدادوست در پایان با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.
 

سقوط درخت در نجف آباد موجب مرگ یک خانم شد

سرهنگ محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اضافه کرد: بر اثر ورزش شدید باد چهار اصله درخت چنار در پارک بیشه شهر نجف آباد پس از شکسته شدن، به زمین سقوط کردند که یکی از آن‌ها به خانمی ۲۸ ساله برخورد و باعث مرگ او شد.

وی با بیان اینکه پس از تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت خانمی در پارک بیشه به علت افتادن درخت چنار و برخورد با او بلافاصله گشت انتظامی کلانتری ۱۲ به محل اعزام شد، اظهارداشت: جسد این خانم برای اقدامات قانونی توسط ماموران اورژانس به پزشکی قانونی انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد به شهروندان توصیه کرد: در همه حال اصول ایمنی را رعایت و موقع وزش شدید باد از نشستن در کنار درختان یا خانه‌های قدیمی خودداری کنید.
 

ویزیتور اینترنتی کلاهبردار از آب در آمد

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با معرفی خود به عنوان ویزیتور شرکت تجهیزات سرمایشی از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که خود را نماینده فروش محصولات یکی از کارخانجات تولید تجهیزات سرمایشی معرفی کرد، اینجانب به قصد خرید کالا با وی آشنا شدم و فریب صحبت‌های او را خورده و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب او واریز کردم که پس از واریز متوجه شدم اقدام وی کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ مرتضوی افزود:با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و در یک عمیلات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی فاقد مجوز مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، وی به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه کرد، تا زمانی که کالا یا خدماتی را دریافت نکرده و از اصالت آن اطمینان حاصل نکرده اند وجهی بابت آن پرداخت نکنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.