سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس پارلمان جمهوری چک تاکید کرد؛

آمریکا در حال از دست دادن جایگاه اقتصادی خود است

ویتچ فیلیپ گفت سیاست «اول آمریکای» ترامپ چالش بسیاری برای بهبود و توسعه اقتصاد جهانی به وجود آورده است، زیرا موجب شعله ور شدن جرقه‌های مناقشه‌های تجاری در سطح جهان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ویتچ فیلیپ، معاون رئیس پارلمان جمهوری چک تاکید کرد سیاست «اول آمریکای» دونالد ترامپ چالش بسیاری برای بهبود و توسعه اقتصاد جهانی به وجود آورده است، زیرا موجب شعله ور شدن جرقه‌های مناقشه‌های تجاری در سطح جهان شد.

ویتچ فیلیپ گفت: «دلیلی که آمریکا ترغیب به جنگ تجاری می‌کند، کاملا روشن است: آمریکا در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان قویترین اقتصاد جهان است و به همین جهت می‌خواهد افتخار از دست رفته خود را با این شعار اول آمریکا باز گرداند.»

وی افزود: «آمریکا با همه ابزار‌ها در حال تلاش در این زمینه است. آمریکا علاوه بر این که از تعرفه‌ها استفاده می‌کند بلکه از اهرم‌های سیاسی هم استفاده می‌کند. مثلا شرکت‌های چینی را به بهانه تهدید امنیتی متوقف می‌کند. کاملا روشن است هر شرکتی که وارد بازار بین المللی می‌شود، به عنوان تهدید تلقی می‌شود.»

معاون رئیس پارلمان جمهوری چک گفت: «آمریکا موافقت نامه عمومی تعرفه‌ها و تجارت (گات) را که یک توافقنامه بین المللی چندجانبه در زمینه تعرفه‌ها و قوانین تجاری است، نقض کرد. این کشور همچنین بسیاری از حقوق و الزامات بین المللی شناخته شده را نقض کرد. ما به عنوان عضو گات، فکر می‌کنیم که آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.