«دومینیک دوویلپن» در حاشیه مجمع کمربند و جاده به انتقاد از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ پرداخت.

پیامد‌های منفی سیاست‌های تجاری ترامپ بر خودِ آمریکایی‌ها هم تاثیر داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، نخست وزیر و وزیر خارجه اسبق فرانسه اعلام کرد سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است برای خود آمریکا پیامد‌های منفی به دنبال داشته باشد.

دومینیک دوویلپن در حاشیه مجمع کمربند و جاده برای توسعه مرتبط دریا و خشکی افزود: من فکر می‌کنم جنگ تجاری ممکن است بر هر کسی تاثیر بگذارد. این مسئله ساز است. به همین علت ما همگی نگران اوضاع کنونی هستیم. تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آغاز این جنگ تجاری حتی بر خود آمریکا تاثیر می‌گذارد. هر نوع از انزواگرایی، ملی گرایی، حمایت گرایی اقتصادی وضعی ایجاد می‌کند که به نفع جهانی شدن نیست و ما شاهد پیامد‌های این فرایند بر روی رشد اقتصادی در نقاط مختلف جهان هستیم. این بدین معنا نیست که نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم؛ و البته هدف اصلی ما باید این باشد دولت ترامپ را متقاعد سازیم که این بهترین شیوه حل اختلافات نیست.

نخست وزیر سابق فرانسه تصریح کرد یکی دیگر از چالش‌های ناشی از تنش‌های تجاری، رقابت میان چین و آمریکا در بخش‌های فناوری پیشرفته است.

دوویلپن گفت: لازم است درک کنیم پشت پرده جنگ تجاری یک چالش بزرگ دیگر وجود دارد که کسب برتری در حوزه فناوری است: اینکه چه کسی در بخش‌های فناوری پیشرفته شماره یک خواهد بود؟ و البته آمریکا بسیار نگران آن است که شاهد ظهور چین در این عرصه و همچنین افول قدرت آمریکا در برخی از بخش‌های مهم مانند فایو جی ۵G و هوش مصنوعی باشد. این خطر شدید وجود دارد که چین به زودی به کشور شماره یک در این مسابقه تبدیل شود.

مجمع کمربند و جاده برای توسعه مرتبط دریا و خشکی، به میزبانی مشترک اندیشکده جاده ابریشم و شهرداری چونگ کینگ واقع در جنوب شرق چین برگزار شد. در این گردهمایی بیش از ۲۰۰ تن از جمله حدود ۱۵۰ تن از سران سیاسی خارجی به همراه دانشمندان و نمایندگانی از شرکت‌های تجاری از کشور‌های فرانسه؛ روسیه؛ اسپانیا، کامبوج و تانزانیا شرکت داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار