سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مادورو: ونزوئلا به دنبال تقویت همکاری با روس‌نفت است

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت این کشور همه گزینه‌ها را برای تقویت روابط با روس‌نفت، شرکت نفت روسیه در نظر دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل اسپوتنیک، طارق العیسمی، معاون نیکلاس مادورو در امور اقتصادی و مالی و همچنین وزیر صنایع و منابع ملی ونزوئلا در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت کاراکاس در حال بررسی همه گزینه‌ها برای تقویت روابط و همکاری با روس‌نفت است.

وزیر صنایع ونزوئلا در ادامه افزود او دیداری جداگانه با ایگور سچین، رئیس روس‌نفت نداشته و آن‌ها تنها در این کنفرانس همدیگر را ملاقات کرده اند.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفتی تایید شده در جهان است. در اواخر ژانویه سال جاری میلادی آمریکا شرکت نفت و گاز ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) را تحریم کرد. این اقدام واشنگتن پس از بحران سیاسی این کشور آمریکای لاتین صورت گرفت. در پی این اقدام تمام دارایی‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا در قلمروی آمریکا مسدود شد و همچنین تمامی کمپانی‌های این کشور از داد و ستد با پترولئوس دی ونزوئلا منع شدند.

بیست و سومین نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی بیش از ۱۴۰ کشور جهان پنج‌شنبه گذشته آغاز شد. در این نشست سه روزه ده‌ها کنفرانس اقتصادی و رسانه‌ای برگزار شد و بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله مسئولان ارشد حال و سابق کشور‌ها، سازمان‌های بین المللی و شخصیت‌های مختلف حضور داشتند. بررسی مسائل مهم و چالش‌های بین المللی از جمله اقتصادی و اجتماعی، اوضاع سوریه، ونزوئلا، کره شمالی، آینده جهان و روابط بین کشور‌ها از جمله محور‌های سخنرانی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در این همایش بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.