سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطفاء حریق بیش از ۳۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی از اطفاء حریق بیش از ۳۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حمید غیاثی ،مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت : با شروع فصل گرما و با توجه به عوامل مختلف، بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی استان مرکزی دچار آتش سوزی شده که با تلاش اداره کل منابع طبیعی و همکاری مجدانه واحد‌های آتش نشانی شهرداری‌های استان، دهیاریها، بویژه نیرو‌ها و تجهزیات آتش بر روستایی؛ آتش سوزی‌ها مهار و از سرایت آتش به کشتزار‌های گندم، جو و ... جلوگیری شد.

غیاثی اظهار داشت: افرادی که برای تفریح به تفرجگاه ها، پارک‌های جنگلی و مراتع طبیعی می‌روند، از روشن کردن آتش در مراتع، جنگل‌ها و نزدیک مزارع کشاورزی جدا خوداری کنند و هنگام ترک محل از خاموش بودن آتشی که در محل‌های ایمن برای پخت و پز روشن کرده اند، اطمینان حاصل نمایند.

شهرستان‌های ساوه و اراک بعنوان بیشترین کانون آتش سوزی در طی هفته‌های اخیر

وی گفت : شهرستان‌های ساوه و اراک بعنوان بیشترین کانون آتش سوزی در طی هفته‌های اخیربوده اند و با توجه به بارندگی‌های امسال و رشد و نمو بسیار خوب گیاهان مرتعی و متعاقب آن گرم شدن هوا و خشکیدن گیاهان، شرایط برای بروز آتش سوزی‌های گسترده بوجود آمده است.

وی ضمن درخواست از گردشگران و هم استانی‌های شریف برای رعایت نکات ایمنی در هنگام حضور در مراتع استان، بویژه مراتع همجوار با مزارع کشاورزی، گفت: بی احتیاطی برخی از افراد در روشن کردن و رها سازی آتش و همچنین ریختن زباله از جمله شیشه در طبیعت، موجب ایجاد آتش سوزی در مراتع و تهدید مزارع کشاورزی می‌گردد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی با تشکر از تمام عوامل امدادی بویژه نیرو‌های مردمی که با تجهیزات آتش بر در اتفاء حریق مراتع کمک کار نیرو‌های امدادی هستند؛ عنوان داشت: شماره تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی استان مرکزی، بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات آتش سوزی و متعاقب آن اعزام نزدیکترین عوامل امدادی به محل حادثه می‌باشد.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: آتش سوزی ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.