سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملخ صحرایی ۱۴۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان بعد از دیده بانی و ردیابی، مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی افزود: ۸۰ هزار و ۳۷۰ هکتار از سطح مبارزه با ملخ صحرایی در این مدت علیه پوره و ۶۱ هزار و ۱۳۰ هکتار علیه ملخ بالدار انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است که این استان در رتبه نخست قرار دارد.

زورقی گفت: شهرستان ایرانشهر با ۳۳ هزار و ۸۶۰ هکتار رتبه نخست مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ضرورت و اهمیت مبارزه و کنترل این آفت در بخش کشاورزی سبب شده در جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین فعالیت روزمره مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان به این امر اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تمامی بهره برداران بخش کشاورزی خواست در ردیابی و مبارزه با این آفت با این سازمان همکاری کنند.

 هجوم ملخ‌ها به استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با سیل و بارندگی‌ها همزمان شده است که در صورت ضعف در مقابله با این آفت مخرب، کشاورزی منطقه بیش از پیش از بین می‌رود.

ملخ‌های مهاجر به ملخ صحرایی مشهور و کنترل آن‌ها یک پروسه ملی، بین المللی و منطقه‌ای دارد.

انتهای پیام/ع

هجوم ملخ های صحرایی به سیستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.