سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی شهرستان خواجه عمری از اشغال طالبان

شهرستان "خواجه عمری" استان غزنی افغانستان پس از یک سال از اشغال طالبان خارج شد و به کنترل نظامیان افغان درآمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان "خواجه عمری" استان غزنی افغانستان پس از یک سال از اشغال طالبان خارج شد و به کنترل نظامیان افغان درآمد.

استانداری غزنی اعلام کرد: این شهرستان امروز جمعه به طور کامل از افراد طالبان پاکسازی شد و هم اکنون نیروهای ارتش و پلیس افغان در این شهرستان مستقر شدند. این شهرستان یک سال پیش به اشغال طالبان در آمده بود.

مسئولان محلی استان غزنی اعلام کردند: در حال حاضر دو شهرستان "تاوه" و "اجیرستان" غزنی در کنترل افراد طالبان است. این در حالی است که حدود نیمی از خاک افغانستان در اشغال افراد طالبان یا خارج از حاکمیت دولت افغانستان قرار دارد.

از سوی دیگر "نصرت رحیمی" سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغان در سه روز عید فطر از وقوع هفتاد حادثه تروریستی در سراسر افغانستان جلوگیری کردند.

وی افزود: فقط در شهر کابل 35 حمله تروریستی از جمله یک حمله انتحاری با خودروی بمبگذاری پیش از وقوع خنثی شد. پیش از این وزارت کشور افغانستان از اجرای برنامه ویژه امنیتی در سه روز عید فطر خبر داده بود.

از سوی دیگر "شاپور احمدزی" سخنگوی پلیس استان لوگر گفت: 22 عضو طالبان در عملیات نیروهای امنیتی در شهرستان "محمد آغه" استان لوگر کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.