دولت افغانستان اعلام کرد یک هیئت طالبان با هدایت مذاکره کننده اصلی این گروه هفته جاری میلادی از مسکو دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد یک هیئت طالبان با هدایت مذاکره کننده اصلی این گروه هفته جاری میلادی از مسکو دیدار خواهد کرد تا در یک مراسم شرکت کند که انتظار می‌رود بعد از آن گفتگو‌هایی غیررسمی با سیاستمداران ارشد افغانستان بر سر فرایند صلح در این کشور صورت گیرد.

این دیدار احتمالی در پی تلاش‌های تشدید شده برای احیای گفتگو‌های متوقف شده میان طالبان و دولت افغانستان برگزار می‌شود. این تلاش‌ها بعد از شکست یک دیدار برنامه ریزی شده در ماه گذشته میلادی صورت می‌گیرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت این هیئت ۱۴ نفره به ریاست ملا برادر آخوند روز سه شنبه در این مراسم که برای گرامیداشت روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

او بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود این هیئت همچنین روز چهارشنبه با سیاستمداران افغانستان و ریش سفیدان این کشور دیدار و درباره آینده این کشور با آن‌ها گفتگو خواهد کرد.

روشن نیست کدام یک از مقامات دولت افغانستان در این مراسم حضور خواهند داشت، اما حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق این کشور همراه مسئولان دفتر خود به مسکو سفر خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت سفیر این کشور در مسکو در این مراسم حضور خواهد داشت، اما روشن نیست آیا وی با هیئت طالبان دیدار خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار