سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهمیت همراهی دانشگاه‌ها با شرکت‌‌های دانش بنیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شرایط دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاب می‌کند تا در حوزه‌های خاصی مثل ساخت پوست مصنوعی و غیره بیش از سایر دانشگاه‌ها تلاش کنیم.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از اهدافی که دانشگاه علوم پزشکی ایران برای سال آتی در نظر گرفته و برای آن تلاش می‌کند همراهی با شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری است.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که تا به امروز انجام شده می‌توان به راه‌اندازی اتاق‌های تمیز برای دستیابی به فناوری‌های نوین و فعالیت در زمینه ساخت  پوست مصنوعی، پودر استخوان، غضروف، اسپری پوست و دارو‌های سنتی ایرانی اشاره کرد.

کوهپایه زاده بیان کرد: دانش فنی تولید این محصولات باید به صورت کامل‌تر مورد بررسی قرار بگیرد و با همراهی سرمایه‌گذاران آن‌ها به سمت صنعتی شدن ببریم. بررسی نیاز‌های حوزه سلامت و بر آورده کردن آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: از جمله مهمترین موضوعاتی که باید بیشتر به آن پرداخته شود تفکرات گردشگری سلامت است و فرصت‌های زیادی در داخل کشور و بخش‌های دولتی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، برخی از استان‌ها فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده‌اند، اما نیاز به توسعه آن وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در بخشی از خدمات پزشکی در حال حاضر بیش از ظرفیت ارائه خدمت می‌کنیم، اما در بخشی از آن‌ها پتانسیل خوبی برای کار و دعوت از بیماران خارجی وجود دارد.

لزوم  حفظ کیفیت خدمات در گردشگری سلامت

کوهپایه زاده تاکید کرد: منظور از ارائه خدمات به بیماران خارجی و گردشگری سلامت کم کاری یا کاهش خدمات ارائه شده به هموطنان ما نیست در همه شرایط اولویت مراکز درمانی ارائه خدمات به هموطنان کشورمان است.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: فعالیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراکزی مرکز سوختگی مطهری باعث می‌شود در حوزه‌های خاصی مثل ساخت پوست مصنوعی، پودر استخوان، اسپری پوست و غیره بیش از سایر دانشگاه‌ها تلاش کنیم و قطعا صنعتی شدن این طرح‌ها می‌تواند کمک چشمگیری به کنترل خروج ارز از کشور کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.