سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ صحرایی به بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۳۳ هزارو ۴۲۰ هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان بمنظور ردیابی و دیده بانی ومبارزه با این آفت خطرناک تیم‌های دیده بانی، خودرویی و هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی و کار مبارزه را از ۱۳ اسفند سال گذشته آغاز کردند.

وی افزود: ۷۳ هزار و ۴۲۰ هکتار از مبارزه با ملخ صحرایی این مدت به پوره و ۵۹ هزار و ۹۵۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

وی با اشاره به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت افزود: شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی وهجوم دستجات بزرگ ملخ به سیستان و بلوچستان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد فراهم شده است.

انتهای یپام/ع

سم پاشی اراضی سیستان وبلوچستان علیه ملخ صحرایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.