سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دامپزشکی به دنبال مشاهده بیماری‌های دامی در پی وقوع سیل در لرستان/مردم گوشت مورد نیاز خود را فقط از قصابی خرید کنند

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به دنبال وقوع سیل در لرستان مواردی متعددی از بیماری‌های مختلف دامی در استان مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،  زینب محمدخانی، مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به دنبال وقوع سیل در لرستان مواردی متعددی از بیماری‌های مختلف دامی در استان مشاهده شده است.

محمدخانی با بیان اینکه به دنبال وقوع سیل در لرستان مواردی متعددی از بیماری‌های مختلف دامی در استان مشاهده شده است، تصریح کرد: اقدامات دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها آغاز شده است و واکسناسیون دام‌ها ادامه دارد.

وی شیوع بیماری‌هایی از جمله لمپی اسکین، مشمشه، هاری و شاربون را پس از وقوع سیل، امری شایع عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای کنترل بیماری‌هایی از این دست در لرستان آغاز شده و به همین منظور پوشش دهی قوی واکسیناسیون نیز در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش فکری جامعه تصریح کرد: متاسفانه شیوه‌های سنتی دام‌پروری در لرستان، احتمال شیوع بیماری‌های دامی را افزایش می‌دهد.

محمدخانی با اشاره به اینکه، بیماری لمپی اسکین و مشمشه پس از وقوع سیل در لرستان موجب تلف شدن چند راس دام شده است، گفت: از این بابات جای نگرانی وجود ندارد و این بیماری‌ها تحت کنترل درآمده و دفن بهداشتی دام‌های آلوده نیز انجام شده است.

وی از مردم خواست گوشت مصرفی خود را فقط از قصابی‌هایی که گوشت آن‌ها ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/ ر

دامپزشکی به دنبال مشاهده بیماری‌های دامی در پی وقوع سیل در لرستان هشدار داد

برچسب ها: دامپزشکی ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.