سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب

مدیرجهاد کشاورزی داراب از برگزاری جشنواره گل و گلاب در تاریخ ۱۶ خرداد در روستای هدف گردشگری لایزنگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز برداشت گل محمدی از دشت گل دیم لایزنگان خبر داد و گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید گل در کشور است که سالیانه با تولید ۳۰۰ تن انواع گل از گلستان‌های دیم سهم عمده‌ای در تولید کشور دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان پنج هزار و ۶۴۰ هکتار است که عمده گل‌های تولیدی به کشور‌هایی مانند فرانسه، آلمان، پاکستان، چین، و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

صالحی ادامه داد: کیفیت بالا و ارگانیک بودن گل‌های محمدی داراب علت استقبال از این محصول در دنیا است و به همین دلیل برخی فعالان شهر‌های مختلف کشور از جمله میمند و قمصر کاشان مشتری‌های ویژه این گل‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب پنجشنبه ۱۶ خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره‌ا ی معرفی قابلیت‌ ها، توانمندی‌ ها و در نهایت رونق وتوسعه گردشگری منطقه است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان داراب تصریح کرد: به دلیل علاقه زیاد همشهریان و حتی بسیاری از گردشگران و کوهنوردان همه ساله جشنواره گل و گلاب در روستای هدف گردشگری لایزنگان برگزار می‌شود که در کنار بازدید از مناطق بسیار زیبای طبیعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز برگزار می‌شود.

بزرگترین دشت گل محمدی جهان متعلق به شهرستان داراب است که عمده آن در روستای نوایگان و لایزنگان قرار دارد.

روستای لایزنگان داراب درفاصله ۶۸ کیلومتری جنوب شرقی داراب واقع شده است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

برداشت گل محمدی در داراب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.