سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تربت جام

ضرورت توجه به تقویت طبیعت گردی در تربت جام

فرماندار تربت جام گفت: معین های اقتصادی می توانند با تقویت طبیعت گردی و بوم گردی رونق اقتصادی در روستاها ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت:تاکنون معین های اقتصادی فعالیت هایی در حوزه های اشتغال روستایی نظیر پرورش بوقلمون، قالیبافی، دام سبک و سنگین انجام داده اند اما نیاز است تا به مساله اکوتوریسم یا طبیعت گردی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان تربت جام جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله آبشار 30 متری روستای بردو، طبیعت روستاهای ابدال آباد، رونج، بزد دارد و نباید از پتانسیل های گردشگری منطقه غفلت شود.

فرماندار تربت جام گفت: گردشگری طبیعت صنعتی پردرآمد در دنیا است که درآمد آن از معادن هم بیشتر است و اشتغال فراوانی نیز  میتواند در شهرها ایجاد کند. معین های اقتصادی می توانند با ایجاد بوم گردی ها و مکان های تفریحی سنتی در روستاها، هم رونق اقتصادی برای روستا و هم اشتغال فراوانی ایجاد   کنند.

حمیدی افزود: همچنین باید توجه داشت اقتصاد منطقه که از گذشته بر مبنای کشاورزی و دامپروری بوده، امروزه به دلیل کمبود آب مورد خطر واقع شده است و باید حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری دیگر را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: مورد دیگری که معین های اقتصاد مقاومتی میتوانند در روستا پیگیری کنند ، ایجاد صندوق های کوچک توسط خود روستاییان است؛ این صندوق ها میتوانند با ارائه وام های قرض الحسنه به صورت چرخشی به اعضا، هم نیاز گردش مالی افراد روستا را تامین کنند و هم روستاییان مشکلات وام های بانکی و تامین ضامن را نداشته باشند.

 

انتهای پیام//س.ج

 

 

تسریع عملیات معین های اقتصادی در تربت جام 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.