سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام راحل مجلس خبرگان رهبری را چشم بینای اسلام و مردم می‌دانستند

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی گفت: امام راحل مجلس خبرگان رهبری را چشم بینای اسلام و مردم می‌دانستند.

علیرضا متانی، دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نگاه امام خمینی(ره) گفت: مجلس خبرگان رهبری از نظر امام خمینی(ره) مجلسی متشکل از خبرگان دینی، عرفانی و اعتقادی ملت در یک چهارچوب است و راهکار‌های آن نظارت بر عملکرد رهبری و در واقع چشم بینای اسلام و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نقش مجلس خبرگان، نقش نظارتی روشنگرانه و حمایتی  در  اجرای قوانین است، افزود: این چشم بینا هیچ تعارفی با هیچ موضوعی چه در حوزه رهبری و چه در حوزه ساختار نباید داشته باشد و از نظر من انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر توسط مجلس خبرگان رهبری  یک انتخاب معنوی بود و نگاه مردم و انتخاب‌کنندگان به ایشان یک نگاه معنوی و ادای احترام به خون شهدا و روح امام بود.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با اشاره به وظیفه مجلس خبرگان رهبری از نظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: مجلس خبرگان رهبری باید از حوزه تحت امر خود محافظت کنند تا مثل تمام نهاد‌های دیگر عملکرد خود را گزارش کنند.

متانی تصریح کرد: از نظر امام راحل، مردم ولی نعمت هستند و همه باید به مردم گزارش دهند چرا که دشمن در پنهان‌کاری‌ها وارد می‌شود و هر جا که شفافیت وجود داشته باشد ملت آگاهانه‌تر و قوی‌تر پای انقلاب و امام ایستاده‌اند.

وی در مورد نگاه و راهبرد امام خمینی در سیاست خارجی گفت: امام خمینی(ره) تمام بدبختی‌های جهان اسلام را ناشی از اعتماد به استکبار آمریکا و انگلیس می‌دانست و این امر نشان از عمق شناخت امام از ماهیت پلید و شیطانی سیاست‌های دولتمردان آمریکا و انگلیس از قبل بوده است.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی ادامه داد: شناخت امام راحل از ضوابط استکباری آمریکا و انگلیس با جهان اسلام و ملت‌های مسلمان به خصوص ایران به عنوان مهد تمدن اسلامی بسیار عمیق بوده و ما بعد از رحلت امام راحل، به عنوان رهروان آن حضرت باید آن مانیفست را یکبار دیگر سرلوحه کار خود قرار دهیم و بررسی کنیم که چرا امام با اینکه روابط با همه جهان را آزاد دانسته بودند، اما همیشه به دولتمردان و مردم تذکر می‌دادند که مواظب شیطنت‌ها و حقد و کید جهان استکبار به سردمداری آمریکا باشند.

متانی با بیان اینکه برخورد آمریکا با ملل اسلامی، جهان اسلام و ایران و انقلاب اسلامی برخورد امروز و دیروز نیست، تاکید کرد: برخورد دیرینه آمریکا نشان از قدرت دیرینه آمریکا نسبت به اسلام و ایران و به خصوص انقلاب اسلامی است و اصولا برای ما نسبت به آنها دیواری وجود ندارد تا دیوار بی‌اعتمادی داشته باشیم.

وی افزود: باید تاریخ روابط استکباری انگلیس و آمریکا را با ایران و ملت‌های مسلمان و انقلاب اسلامی سرلوحه تمام روابط دیپلماتیک خود قرار دهیم و دولتمردان حال حاضر باید با توجه به تاکیدات رهبری مینی بر اینکه نباید به قرارداد‌ها و حرف‌های دولتمردان آمریکایی اعتماد کرد، دیدار‌ها و روابط خود را شکل دهند، در غیر این صورت به عنوان مسئولین یا مقامات دیپلماتیک بدون عمق نگاه به مسائل خارجی شناخته می‌شوند.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در پایان خاطرنشان کرد:  ما همچنان نسبت به آمریکا مقاوم ایستاده‌ایم و منشور و مانیفست ما همان منشوری است که امام راحل تعیین فرمودند و تا آخر راهکار و چراغ راه آینده ما خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.