سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی دانشکده علوم پزشکی تربت جام برای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون

معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: این دانشکده برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون آماده همکاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رحیمیان معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام در جلسه هماهنگی با اعضا کمیته اجرایی حوزه درمان شهرستان گفت: حدود ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام، بیشتر از ۳۰ سال سن دارند که جمعیت هدف ما هستند و علاوه بر این افراد، تمام مادران باردار و بیماران مزمن کلیوی نیز در هر سنی، به این جمعیت اضافه می‌شوند.


وی ادامه داد: از روز ۲۷ اردیبهشت این طرح همزمان با روز جهانی فشارخون در  مرحله اول که مربوط به اطلاع رسانی و ارائه آموزش به کاربران طرح بود، آغاز شد و پزشکان، پرستاران، دانشجویان، بهورزان و مراقبین سلامت از نظر هماهنگی با بسیج ملی کنترل فشارخون، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.


معاون دانشکده پزشکی تربت جام گفت: خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، بیمارستان‌های دولتی در تربت جام وصالح آباد به اجرای این طرح کمک می‌کنند و قریب به ۵۰ پایگاه سیار برای سنجش فشار خون آماده ارائه خدمت است.


رحیمیان ادامه داد: اطلاع رسانی در بسیج ملی کنترل فشارخون باعث افزایش مراجعه مردم به مراکز خدمات جامع سلامت شده است.


وی تصریح کرد: همچنین سامانه خوداظهاری فشارخون به آدرس salamat.gov.ir برای سهولت در دسترسی مردم راه اندازی شده و پس از ورود و ثبت اطلاعات توسط مردم، پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به فشارخون برای آن‌ها ارسال می‌شود و این مراقبت‌ها و توصیه‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام//س. ج
 



عزم جدی برای مقابله با پرفشاری خون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.