سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خطر تعطیلی آزمایشگاه‌ها با اجرای طرح سیستم جامع شبکه آزمایشگاهی

کرمی گفت: اجرای طرح سیستم جامع شبکه آزمایشگاهی به سبب نامناسب بودن بستر اجرا موجب تعطیلی مراکز آزمایشگاهی است.

فرید کرمی نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح سیستم شبکه آزمایشگاهی در کشور هنوز اجرا نشده است و معتقدم که این طرح یک کپی خام از پروژه‌های اجرا شده در کشورهای پیشرفته و بزرگ است.

وی ادامه داد: اجرای طرح سیستم شبکه آزمایشگاهی کشور بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم و سیستم ارائه خدمات آزمایشگاهی در ایران راه اندازی خواهد شد که خوشبخانه جلوی این پروژه تا به امروز گرفته شده است.

کرمی تاکید کرد: انجمن علوم آزمایشگاهی، دکترای علوم آزمایشگاهی  کشور و انجمن آسیب شناسی ایران نظرات خود را در زمینه مشکلات اجرای طرح سیستم شبکه آزمایشگاهی کشور اعلام کردند و معتقدم که اگر این طرح خام و ناقص آزمایشگاه مرجع سلامت کلید بخورد بسیاری از آزمایش‌های کشور ورشکسته یا  تعطیل می‌شوند.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران تصریح کرد: با اجرای آزمایشگاه جامع سلامت تعطیلی مراکز آزمایشگاهی با شتاب بیشتری انجام می‌شود به ویژه در شرایط حاضر که خرید کیت‌های آزمایشگاهی  با سختی‌های زیادی همراه است.

نبود زیرساخت های لازم اجرای طرح شبکه آزمایشگاهی جامع در کشور

وی  ادامه داد: کیت‌های آزمایشگاهی باید تحت شرایط خاصی از خارج به داخل کشور وارد شود و این طور نیست که یک فردی کیت‌ها را داخل چمدان گذاشته و از آن سوی مرزها به ایران بیاورد.

کرمی افزود: ‌یکی از مشکلاتی که امروز مراکز آزمایشگاهی با آن رو به رو است، دستگاه‌های فعالی است که با کیت‌های خاص خودشان فقط پاسخ می‌دهند و با کیت دستگاه دیگر کارایی ندارند به همین دلیل باعث  تعطیلی مراکز و از کار افتادن دستگاه‌های تجهیزات آزمایشگاهی می‌شوند.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران ادامه داد: آزمایشگاه مرجع سلامت می‌تواند به وسیله یک فرد یا گروهی راه‌اندازی شود و این مسئله یاعث ایجاد یک رانت در این حوزه شود و به دلیل انجام کارهای تشخیصی در آزمایشگاه جامع سلامت دیگر مردم سراغ آزمایشگاه‌های فعال در ساختمان پزشکان نمی‌روند و همین مسئله باعث تعطیلی این مراکز می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.