سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام خمینی (ره) احیاگر حیات معنوی انسان معاصر

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در رشت گفت: امام خمینی رحمه الله علیه با اخلاص و ایمان عمیق خود احیاگر حیات معنوی انسان معاصر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله سید هاشم حسینی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم سی امین سالگرد رحلت ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور اقشار مختلف مردم، نماینده، ولی فقیه در گیلان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در مصلای رشت برگزار شد گفت: آنچه سبب ماندگاری نام امام در تاریخ شد مجاهدت در راه خدا و گام برداشتن برای رضایت الهی بود.
وی با بیان ویژگی‌های والای علمی، اخلاقی و عملی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه افزود: اصول و خطوط قرمز امام همان اصول و خطوط قرمز اسلام بود.
وی با بیان اینکه اخلاص، ایمان به خدا در وجود امام خمینی رضوان الله تعالی علیه موج می‌زد گفت: همین ویژگی سبب پیروزی ایشان بر دشمنان شد.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بعد معنوی امام سبب ایستادگی پرقدرت ایشان در مقابل تهدید‌های شرق و غرب و در نتیجه ماندگاری انقلاب اسلامی بشد.
آیت الله سید هاشم حسینی ساده زیستی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی رحمه الله علیه عنوان کرد و افزود: امام یک مرجع معمولی نبود بلکه در کنار عالم بودن، فیلسوف، سیاستمدار و متکلم بود که همین ویژگی سبب استمرار محبوبیت ایشان پس از سی سال است.
وی تا کید کرد: وظیفه ما در زمان حاضر در قبال خدمات این مرد بزرگ تاریخ، پیروی از ولایت فقیه است.
مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه‌های سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در رشت بود.
قبل از این مراسم نیز جمعی از مردم ولایت مدار در سوگ رحلت امام راحل و به یاد اعزام کاروان پیاده زائران مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی از پل عراق تا میدان مصلای این شهر را سینه زنی و پیاده روی کردند.

انتهای پیام/آ

اصول و خطوط قرمز امام همان اصول و خطوط قرمز اسلام بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.