سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورزنی: امروز گزارش بررسی‌های اهواز را اعلام می‌کنیم/ با رئیس کمیته انضباطی و اخلاق همه جوانب را در نظر می‌گیریم/ از تمام مردم عذر خواهی می‌کنم

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره حواشی دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران بین تیم های پرسپولیس و داماش گیلانیان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز بیان کرد: یک بار دیگر از علاقه‌مندان به ورزش و فوتبال به دلیل حادثه‌ای که شب گذشته اتفاق افتاد و بازی به دلیل ازدحام جمعیت و شرایطی که باید فراهم می‌شد، اما نشد با ۲ ساعت تاخیر برگزار شد، عذرخواهی می‌کنیم. بلافاصله پس از این اتفاق مامور شدم به اهواز بیایم و در خدمت دوستانی که مسئولیت برگزاری بازی را داشتند یعنی مسئولان شورای تامین خوزستان، هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، مدیران نیروی انتظامی و سازمان لیگ باشم. تمام عوامل را مورد بررسی قرار دادیم و می‌خواهیم همه آن‌ها را شفاف با مردم در میان بگذاریم.

او ادامه داد: سه شنبه هفته پیش سازمان لیگ فوتبال تصمیم گرفت فینال جام حذفی را در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار کند و این موضوع را به اداره کل ورزش و جوانان و شورای تامین استان خوزستان ابلاغ می‌کند. طبیعی است شورای تامین باید درباره این موضوع اظهار نظر می‌کرد و شنبه هفته جاری هم جلسه‌ای برای برگزاری بازی در ورزشگاه شهدای فولاد یا غدیر اهواز برگزار شد. در نهایت با توجه به اینکه قرار بود یک شنبه بازی برگزار بشود و از نظر دوستانمان در سازمان لیگ امکان تعویق آن وجود نداشت، در همان روز شنبه تصمیم گرفته دیدار پرسپولیس- داماش در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود.

داورزنی افزود: تقسیم کار بین سازمان لیگ، هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، مسئولان نیروی انتظامی و بسیج خوزستان انجام شد و طبیعی است تمام دوستان زحمت زیادی کشیدند که باید از آن‌ها تشکر کنم. ازدیاد جمعیت برای حضور در ورزشگاه خارج از انتظار بود. ظرفیت ورزشگاه فولاد ۲۸ هزار نفر است و ۲۰ هزار بلیت فروخته می‌شود، اما بیش از ۱۰ هزار نفر خارج از گیت‌های ورودی از در و دیوار وارد ورزشگاه می‌شوند و تمام ظرفیت حتی منطقه‌ای که برای هواداران تیم داماش پیش بینی شده بود پر می‌کنند. طبق ادعای مدیران داماش حدود پنج تا شش اتوبوس از رشت برای حمایت از این تیم به اهواز آمده بودند و برخی افراد در همین شهر حامی داماش بودند. جایگاهی که برای هواداران این تیم در نظر گرفته شده حدود ۳ هزار نفر ظرفیت داشته است و سایر ظرفیت ورزشگاه هم به تیم پرسپولیس اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه هواداران پرسپولیس کل ظرفیت مربوط به خودشان را پر می‌کنند و حتی ازدیاد جمعیت به شکلی بود که آن‌ها با عبور از فنس و نرده ها، جایگاه هواداران داماش را هم پر می‌کنند. حتی هواداران پرسپولیس از طریق آویزان شدن از در و دیوار ظرفیت جایگاه ویژه و خبرنگاران را هم پر می‌کنند. مدیران و هواداران داماش حق داشتند چراکه ظرفیتی که باید در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفته پر شده است. آن‌ها می‌گفتند تا زمانیکه هواداران داماش بیرون ورزشگاه باشند، نمی‌توان بازی را برگزار کرد و اجازه این کار را نمی‌دهند.

او افزود: جا به جایی تماشاگران منجر به تاخیر ۲ ساعته در شروع بازی می‌شود. وقتی در یک ورزشگاه حدود ۳۰ هزار نفر مستقر شوند، جا به جایی آن‌ها کار ساده‌ای نیست. مسئولان امنیتی تلاش زیادی انجام دادند تا این جا به جایی صورت بگیرد و محل‌هایی که برای هواداران داماش و خبرنگاران در نظر گرفته بودند خالی شود. این اقدام سبب شد تصوراتی درباره برگزار نشدن بازی انجام شود. پس از تخلیه ورزشگاه مسئولان برگزاری بازی با مدیران ۲ تیم برای برگزاری بازی صحبت می‌کنند و در نهایت این موضوع انجام می‌شود، اما تعداد زیادی از جمعیتی که در ورزشگاه بودند محل را ترک کرده و تعدادی هم به ورزشگاه بازگشتند.

داورزنی تصریح کرد: هرچند این اقدام خطرآفرین بود و می‌توانست مشکلات زیادی را به وجود بیاورد، اما هواداران خویشتنداری کرده و با وجود اینکه به مدت شش ساعت برای آن‌ها شرایط نامناسبی ایجاد شده بود به خوبی و خوشی کار را به سرانجام رساندند. تلاش می‌کنیم با بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد این حوادث دیگر تکرار نشود.

او درباره زمان اعلام رای متخلفان حوادث شب گذشته گفت: امروز گزارش کاملی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم چراکه اسماعیل حسن زاده و مرتضی تورک به عنوان روسای کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون به اهواز آمده اند و این گزارش از تمام جنبه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن بحثی که باید کارشناسی‌تر صورت بگیرد دوستان زودتر ورود کرده و به مردم اطلاع می‌دهند.


بیشتر بخوانید:

دادکان: وزارت ورزش در کار فدراسیون فوتبال دخالت می‌کند/ با وجود افراد نالایق نمی‌توان پیشرفت کرد/ وضعیت فوتبال از این هم بدتر خواهد شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.