سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حصول ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از پروژه‌های آبخیزداری خراسان رضوی

به دنبال بارندگی‌های امسال بیش از ۴۰۰میلیون متر مکعب آب از آبگیری پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری خراسان رضوی حاصل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود روشندل معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: استحصال بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از پروژه‌های آبخیزداری خراسان رضوی اجرای این طرح‌ها با جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رسوبات در داخل مخازن سد‌ها باعث افزایش عمر مفید سد‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری از سیلاب‌های مخرب در خراسان رضوی جلوگیری کرده است ادامه داد: این پروژه‌ها همچنین در جلوگیری از هدر رفت سیلاب تأثیر مهم داشته اند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری پرداخت شد که با مشارکت مردم در ۹۵ حوزه آبخیز و بیش از هشت هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی، عملیات بذرکاری، کپه کاری و نهال کاری برای حفظ و احیای پوشش گیاهی انجام شد.


روشندل افزود: در این مدت بیش از  ۱۱۳پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست ۶۰۰رشته قنات شهرستان‌های این استان اجرا شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام//ف.س
 

اجرای پروژه های آبخیزداری  در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.