سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی ۱۲ میلیارد ریال صنایع دستی صادر کرد

سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی از خراسان شمالی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل صنایع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از این استان سال ۹۷ صادر شد که این محصولات شامل سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و پارچه‌ای بود.

حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این محصولات به کشور‌های چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شده است.

وی به برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از برنامه‌های امسال این اداره کل است که با همکاری دفتر امور بانوان پیگیری می‌شود.

یزدان پناه افزود: ایجاد بازارچه دائمی در شورای برنامه ریزی استان هم مطرح شده است و با توجه به اینکه بیشتر صنعتگران این حوزه را بانوان و بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند این مهم از سوی دفتربانوان نیز پی گیری می‌شود.

وی از راه اندازی بازارچه‌های محلی صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری روئین، درکش و اسفیدان نیز خبر داد و گفت: این بازارچه‌های موقت تا ۲۰ روز آینده با هدف رونق تولید صنایع دستی و توسعه گردشگری در روستا‌ها راه اندازی می‌شود.

یزدان پناه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات صنایع دستی موجب اشتغال ۵۷۰ نفر شده است، افزود: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی از سوی پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک ملت و بانک سپه پرداخت به صنعت گران پرداخت شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۴۱ نفر در دوره‌های صنایع دستی از جمله در رشته‌های گلیم، سوزن دوزی، معرق، سراجی، پارچه بافی، بافتنی سنتی، نساجی و جاجیم بافی آموزش دیدند و ۴۲۵ فقره گواهینامه صنایع دستی نیز به هنر آموختگان اعطا شد.

وی افزود: صدور و تمدید ۵۵۹ فقره مجوز پروانه تولید انفرادی، ۱۰ فقره جواز تأسیس کارگاهی، ۴۲۹ فقره کارت شناسایی صنعتگری و ۳۰۷ فقره صدور مجوز اشتغال خانگی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

صنعتگران و هنرمندان این استان در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.
انتهای پیام / م

خراسان شمالی ۱۲ میلیارد ریال صنایع دستی صادر کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.