سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت استاندار برای احداث ۲۰ زمین ورزشی در شهر کرمانشاه

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت : با موافقت استاندار ۲۰ زمین ورزشی در شهر کرمانشاه و محلات حاشیه نشین این شهر احداث خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صابر رحیمی مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت : تعداد زمین قرار است در محلاتی که سرانه فضای ورزشی آن به نسبت دیگر مناطق شهر پایین‌تر است، احداث شوند.

وی گفت : بنا به دستور استاندار ظرف یک هفته آینده باید لیست محلات و اعتبار مورد نیاز برای احداث این تعداد زمین را مشخص کنیم تا از محل اعتبارات استانی بزودی وارد فاز عملیاتی شوند.

این مسئول در ادامه میانگین سرانه فضای ورزشی کشور را ۷۶ و استان کرمانشاه را ۸۴ سانتی متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: هرچند برخی از شهرستان‌های استان همچون قصرشیرین سرانه فضای ورزشی بیشتری دارند، اما در تعدادی دیگر از شهرستان‌ها همانند کرمانشاه که نیمی از جمعیت استان را نیز در خود جای داده و به ویژه در محلات حاشیه نشین شهر این آمار چندان بالا نیست، لذا احداث این تعداد زمین می‌تواند سرانه فضای ورزشی این محلات را به وضعیت مطلوبی رسانده و ایجاد شور و نشاط را در آن‌ها بدنبال داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در ادامه به برنامه ریزی‌ها برای احداث ۴۰ زمین روباز ورزشی در روستا‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۲۰ مورد از این زمین‌ها در روستا‌های پاوه، سرپلذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین شروع شده و پیمانکار مشغول فعالیت است.

وی یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل را در سالجاری توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ورزشی استان اعلام کرد و گفت: سال گذشته جمعا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به ورزش و جوانان استان اختصاص یافت که توانستیم ۶۰ میلیارد تومان آن را جذب و با این اعتبار پروژه‌هایی را در هر دو حوزه ورزش و جوانان شروع کنیم.

رحیمی احداث چندین زورخانه، سالن ورزشی سقف کوتاه، آکادمی پزشکی ورزشی و ... را از جمله این پروژه‌ها خواند و تاکید کرد: قطعا با اتمام این پروژه‌ها شاهد افزایش سرانه ورزشی و توسعه مناسب زیرساخت‌های ورزشی استان خواهیم بود .

 

 

انتهای پیام/د

زمین قرار است در محلاتی که سرانه فضای ورزشی آن به نسبت دیگر مناطق شهر پایین‌تر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.