سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو جنبش فتح: نخستین گام در مسیر مقابله با آمریکا، لغو کنفرانس بحرین است

عزام احمد گفت چگونه می‌توان در نشستی در مورد امورات مربوط به ملت فلسطین رایزنی کرد در حالی که ملت فلسطین و نمایندگانش در آن نشست حضور نداشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الحدث، عزام احمد، عضو کمیته اجرایی جنبش فتح با اشاره به کنفرانس اقتصادی بحرین و طرح این سؤال که چرا برخی کشور‌های عربی باید دنبال خواسته‌ها و توجیهات آمریکا بیفتند و نشستی را برگزار کنند که به ضرر ملت فلسطین است، گفت: «نخستین گام که باید در مسیر مقابله با دولت آمریکا برداریم، لغو کنفرانس بحرین است.»

عزام احمد در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: «همه باید توجه داشته باشند سازمان کنفرانس اسلامی در ابتدا به دلیل مسئله فلسطین و در پاسخ به درخواست سران کشور‌های اسلامی و واکنش به وقوع آتش سوزی در مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ شکل گرفت و به مرور زمان این تشکل به سازمانی دائمی تبدیل شد که به مسائل عربی و اسلامی و به ویژه مسائل مربوط به فلسطین می‌پردازد.»

وی در ادامه افزود: «به نظرم معامله قرن عملا اعلام شده و هر کسی بگوید هنوز اعلام نشده است از سیاست اطلاعی ندارد. اگر اعلام نشده است چه چیزی دولت آمریکا را بر آن داشت تا قدسِ (اشغالی) به قول خودشان یکپارچه را به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل به رسمیت بشناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کند و کنسولگری آمریکا را که برای ایجاد روابط بین ملت فلسطین و آمریکا دایر شده بود، ببندد؟ همه این اقدامات بیانگر این است که ترامپ طبق عادت معمول خود به همه مسائل امت عربی و اسلامی و مسائل جهان بی اعتنایی کرده است و فقط قاعده «آمریکا در جایگاه نخست است» را می‌فهمد، البته آمریکا به مفهوم اشتباه آن.»

وی تاکید کرد: «طبق بیانیه نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی زمان آن فرا رسیده است تا دولت ترامپ را از اجرای آنچه در نظر دارد، باز داریم و تدابیر لازم را علیه آن اتخاذ کنیم. نخستین اقدام در این خصوص، لغو کنفرانس منامه است که هیچ توجیهی برای برگزاری آن وجود ندارد و اهداف و شعار‌ها و نحوه فراخوان آمریکا برای برگزاری این نشست با بیانیه نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی تناقض دارد. حتی اگر همه جهان پشت سر ترامپ بایستد.»

وی در دامه افزود: «ما چرا باید دنبال توجیهات آمریکا بیفتیم و نشستی را برگزار کنیم که با منافع ملت فلسطین تناقض دارد؟ چگونه می‌توان در نشستی در مورد امورات مربوط به ملت فلسطین رایزنی کرد در حالی که ملت فلسطین و نمایندگانش در آن نشست حضور نداشته باشند. روسیه و چین اعلام کردند در هر کنفرانس و نشستی که فلسطینی‌ها و نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین در آن حضور نداشته باشند، شرکت نمی‌کنند. پس چگونه برادران عرب و اسلامی ما می‌توانند در این نشست حضور یابند؟»

عضو جنبش فتح گفت: «این نشست نباید برگزار شود، چرا که با اصول قوانین بین الملل و انتظارات و خواسته‌های ملت فلسطین و طرح صلح عربی تناقض دارد، به ویژه که رژیم صهیونیستی نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده است. در طرح صلح عربی به صراحت اعلام شده است که پیش از برقراری صلح دائمی و عادلانه از طریق احقاق حقوق مشروع و ثابت ملت فلسطین، پایان اشغالگری، تشکیل کشور مستقل فلسطین و بازگشت آوارگان، هیچ گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر جایز نیست.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.