سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل شدن ظرفیت مراکز اقامتی لرستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ظرفیت مراکز اقامتی استان برای تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، مهدی بهاروند، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ظرفیت مراکز اقامتی استان برای تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان تکمیل شده است.

 بهاروند بیان کرد: در جریان سیل فروردین ماه خسارات سنگینی به زیرساخت‌های گردشگری استان وارد شد که در این راستا مراکز اقامتی لرستان نیز متضرر شدند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های گردشگری منحصر به فردی ۵در این استان وجود دارد و گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی استان در این ایام سال به خوبی بهره گیرند، اظهار داشت: با برگزاری تور سه روز آشناسازی فعالان گردشگری کشور با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی لرستان وضعیت گردشگری استان بهبود یافته است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: در این راستا ظرفیت مراکز اقامتی و گردشگری لرستان برای تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان تکمیل شده و اقدامات قابل توجهی جهت رونق دوباره گردشگری در استان انجام شده است.

بهاروند اضافه کرد: سایت‌های گردشگری دچار خسارت در اثر سیل فروردین ماه در استان تامین اعتبار شده‌اند و برای رفع مشکلات ایجاد شده پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای فعالسازی سایت گردشگری گهر ایجاد شده و در منطقه گریت نیز در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: همچینین فاز دوم قطار گردشگری استان در حال راه اندازی است و با مکاتبات انجام شده و پیگیری‌های مجری طرح تا قبل از تعطیلات ماه مبارک رمضان این طرح فعال می‌شود.

بهاروند گفت: ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزارو ۵۰۰ تخت اقامتی هستند.

وی اظهار داشت: ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

بهاروند افزود: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال هستند.
وی اضافه کرد: این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است و موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شد.

انتهای پیام/ ر

ظرفیت مراکز اقامتی لرستان تکمیل شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.