سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرمی هوا تهدیدی برای مراتع استان کرمان

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:با توجه به گرم شدن هوا و با پوشش گیاهی خشک و متراکم در اطراف شهر‌ها روستا‌ها و عرصه‌های جنگلی و مرتعی احتمال وقوع آتش سوزی افزایش پیدا می کند.

عربی؛ جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  گفت: ۴۳ اکیپ مردمی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و اطفاء حریق در استان کرمان آماده و آموزش دیده اند.

وی افزود: درحال برگزاری دوره‌های آموزشی در دست اقدام داریم دهیاران، مرتعداران و شورا‌ها آموزش کافی را در این زمینه دیده اند و در زمینه اطفاء حریق آمادگی کامل را خواهیم داشت.

عربی با بیان اینکه در ایام تابستان و آغاز تعطیلات تابستانه تعداد آتش سوزی‌ها افزایش خواهد یافت، مردم بایستی احتیاط لازم را در این زمینه داشته باشند تا شاهد کمترین حوادث و خسارات باشیم.

عربی تصریح کرد: مردمی که در مناطق تفریحی و توریستی حضور پیدا می‌کنند از روشن کردن آتش در زمان وزیدن باد در مناطق و مراتع جنگلی خودداری کنند و هنگام ترک منطقه با خاموش کردن آتش توسط خاک و آب از خاموشی آن به طور کامل اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: تمامی تیم‌های آموزش دیده در مناطق استان آماده هستند و برای جلوگیری از آتش سوزی‌های مهیب و خسارت زا تجهیزات کامل نیز تدارک دیده شده است.

عربی تصریح کرد:از ابتدای امسال تا کنون خوشبختانه تنها یک مورد آتش سوزی درباغات نرماشیر داشتیم که با حضور به موقع نیرو‌های امدادی اطفا ء شد.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز ۲۵ مورد آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها را داشتیم.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف در اراضی ملی و گزارش آتش سوزی شهروندان با شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی به عنوان پل ارتباطی احاد جامعه تماس حاصل نموده و یگان حفاظت منابع طبیعی استان را از این موارد مطلع کنند.

وی افزود:از کل مساحت استان کرمان بیش از ۱۳ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی تجدید پذیر هستند که بیش از ۹۵ درصد مساحت مراتع را د راستان به خود اختصاص می دهند.
انتهای پیام /ی

آماده باش کامل یگان حفاظت منابع طبیعی در استان در پیشگیری آتش سوزی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.