سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف دخانیات در سیستان و بلوچستان پنج درصد از میانگین کشوری فراتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد جمعیت سیستان وبلوچستان دخانیات مصرف می‌کنند که این رقم پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: مصرف دخانیات در جامعه عامل بروز بیماری‌های قلبی، تنفسی و سرطان است و بیش از چهار هزار ماده شیمیایی در دود سیگار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آسیب‌های ریه افراد ناشی از مضرات و مصرف دخانیات است، افزود: ۱۷ درصد زنان ۱۸- ۳۵ سال در سیستان و بلوچستان قلیان استفاده می‌کنند و این آمار زنگ خطری است که باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، فرهنگ سازی، آموزش و مشارکت مردم مصرف دخانیات در استان کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: برونشیت مزمن، آسم و بیماری مزمن انسداد تنفسی؛ از جمله بیماری‌های است که براثر استعمال دخانیات بروز پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: این بیماری‌ها بسیار ناتوان کننده و سخت هستند و زندگی افراد را مختل می‌کنند.

هاشمی شهری یکی دیگر از مشکلات مصرف سیگار را اختلالات در جداره عروق اعلام کرد و گفت: جداره عروق حالت سفت و سخت پیدا کرده و انعطاف عروق کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع

۴۰ درصد آسیب‌های ریه افراد ناشی از مضرات و مصرف دخانیات است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.