سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت وزارت ارشاد به نفع مافیای صنعت چاپ و نشر تمام شده است

شرفشاهی گفت: سابقه اقدامات گذشته وزارت ارشاد درباره واردات کاغذ و صنعت چاپ بیانگر واقعیت تلخی است که هر حرکت این نهاد به نفع مافیای صنعت چاپ و نشر تمام شده است.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر درگفت‌وگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر واردات کاغذ بر قیمت کاغذ اظهار کرد: سابقه اقدام‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واردات کاغذ و تهیه ملزومات صنعت چاپ تا به حال بیانگر این واقعیت تلخ بوده است که هر حرکت این وزارتخانه در نهایت به نفع مافیای صنعت چاپ و نشر تمام شده است. البته پیش از این نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ درنظر شده بود، اما پس از مدتی کشف شد که این ارز در اختیار اشخاص خاصی قرار گرفته و درواقع هیچ کاغذی به کشور وارد نشده است و همین اتفاق باعث افزایش افسار گسیخته قیمت کاغذ شد.

وی افزود: هرچند وقت یکبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی طرح تازه ای برای کاهش قیمت کاغذ و ملزومات صنعت چاپ است، اما پس از مدتی آشکار شده که این طرح ها در خدمت دست های آلوده‌ای بود که هیچ اقدامی در جهت کوتاه شدن دستان آن انجام نمی‌شود. بی تردید ناشران و تمام کسانی که به گونه‌ای با صنعت چاپ و نشر کشورمان در ارتباط هستند، احساس مارگزیده ای را دارند که دیگر از هر ریسمان سیاه و سفیدی می ترسد و نمی تواند به آسانی به طرح ها و وعده های مسئولان اعتماد کند.

مافیای کاغذ سال هاست با اِشتهای سیری ناپذیر بازار کاغذ را مختل  کردند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت کاغذ به طور غیرعادی و بیمارگونه ای گران شده است گفت: برای ایجاد تعادل و کاهش قیمت به واردات کاغذ به میزان بسیار فراوان تری از میزان اعلام شده نیاز داریم. فراموش نکنیم درحال حاضر هزاران تن کاغذ در انبارهای اشخاص سودجو احتکار شده است و قطعا چنین اشخاصی اجازه نخواهند داد که به این سادگی ها بازار کاغذ رنگ آرامش و تعادل را به خود ببیند، به همین خاطر از هیچ تلاشی برای ایجاد اختلال در بازار کاغذ فروگذار نخواهد کرد. در چنین شرایطی از یک سو باید مکانیزمی طراحی شود تا کاغذهای وارداتی بدون دست درازی سودجویان و فرصت طلبان مستقیما به دست ناشران برسد و لازمه این امر حضور نمایندگان ناشران در امر توزیع کاغذهای وارداتی است.

شرفشاهی در پایان با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت قیمت کاغذ باید برخورد شدید و قاطع با دلالان و مافیای بازار سیاه کاغذ شود، تصریح کرد: دلالان و مافیای کاغذ سال هاست در سایه بی خیالی و ناتوانی مسئولان کشور سودهای هَنگُفتی را به جیب زده‌اند و با اِشتهای سیری ناپذیر خود امکان تولید و عرضه مناسب کتاب را مختل کرده اند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.