سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدایت تحصیلی بیش از ۴۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان انجام شد

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هدایت تحصیلی ۴۰ هزار و ۲۰ دانش آموز پایه نهم این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی سرگزی  رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزایش آگاهی دانش آموزان برای بهترین انتخاب به طور آگاهانه و آزادانه از اهداف مهم برنامه هدایت تحصیلی است.

وی ادامه داد: هدایت تحصیلی جدید بر اساس مولفه‌هایی همچون علاقه، استعداد، توان دانش آموز و نیاز‌های جامعه، امکانات و شرایط منطقه‌ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در تمام دروس، نظرات دانش آموزان و والدین، آزمون رغبت و توانایی، نظر مشاوره و دبیران انجام می‌شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی از انجام این امور ارتقاء توانایی دانش آموزان و والدین آنان به منظور انتخابی آگاهانه و آزاد در رشته تحصیلی است.

وی بیان کرد: ضروری است والدین و دانش آموزان توجه داشته باشند که از امسال برای نخستین بار امکان شرکت دانش آموزان رشته‌های مهارتی در کنکور نظری و برعکس وجود دارد به طوریکه افراد دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند در کنکور رشته‌های شاخه نظری شرکت کنند.

افزون بر ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه این استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

هدایت تحصیلی دانش آموزان انجام شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.