سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی فارس؛

بهره‌برداری از بند خاکی "شوسنی ضامنی" رستم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به زودی بند خاکی شوسنی و ضامنی در شهرستان رستم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: عملیات ساخت این بند خاکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز و در حال حاضر نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا یکماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اعتبار اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و تاکنون برای ساخت آن ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

منتصری بیان کرد: این بند خاکی از مهمترین سد‌های آبخیزداری فارس است که در سه کیلومتری مرکز شهرستان رستم و در بالادست شهر مصیری واقع شده است.

وی اظهار کرد: با تکمیل این بند خاکی ۵۰۰ هکتار از اراضی احیا و تعداد ۸۰۰ خانوار روستایی محدوده اطراف این پروژه نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

منتصری میزان استحصال آب در هر بار سیل گیری این پروژه را ۱۶۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی با حجم خاکریزی ۴۵ هزار متر مکعب و طول تاج ۱۰۰ متر ساخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هدف از احداث این طرح را تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و ذخیره آب و نیز جلوگیری از هدر رفت روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و مهار سیلاب و هرزآب‌ها عنوان کرد.

بندهای خاکی شوسنی و ضامنی در ورودی شهر مصیری در شمال غرب استان و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

بهره‌برداری از بند خاکی "شوسنی ضامنی" رستم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.