سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای عجیب و غریب‌ترین دوقلو‌های جهان / از صحبت کردن به زبان رمزی تا رفتار‌های ضداجتماعی

روانشناسی دوقلو‌ها همیشه برای بسیاری از دانشمندان یک موضوع جالب پژوهشی است. برای بیش از یک قرن علم به شدت بر مطالعات دوقلو‌ها تاکید دارد تا بتواند رفتار‌های انسانی مرتبط با ژنتیک را بهتر درک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داستانی که برای شما داریم. داستان دوقلو‌هایی عادی نیست، بلکه به زندگی دو دختر سیاهپوست می‌پردازد که رفتار‌هایی منحصر به فرد داشتند.


بیشتربخوانید: از هتلی که مسافرانش طعمه کروکدیل‌ها بودند تا ماجرای زندگی یک خانواده در خانه‌ای روح‌زده


جین و جنیفر متولد سال ۱۹۶۳ هستند که به عنوان "دوقلو‌های خاموش" شناخته می‌شوند، زیرا تنها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. آن‌ها در ولز زندگ می‌کردند و جدایی ناپذیر به نظر می‌رسیدند. وقتی خیلی کوچک بودند مثل بلبل انگلیسی صحبت می‌کردند و گاهی با سرعت بسیار بالا انگلیسی صحبت کردند که هیچ کس دیگر نمی‌توانست درک کند چه می‌گویند، حتی پدر و مادرشان.

اما این دوقلو‌ها تنها فرزندان سیاه در جامعه خود بودند و با توجه به نژادشان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند؛ بنابراین آنان سعی کردند با یک زبان اختراعی با یکدیگر صحبت کنند.

در سن چهارده سالگی، دوقلو‌ها به پزشکان و حتی برای جدا کردن مدارس شبانه روزی فرستاده شدند تا آن‌ها را با دیگران ارتباط برقرار کنند. این تنها آن‌ها را بیشتر از جامعه خارج کرد. با توجه به مقاومت آن‌ها در برابر بیگانه ها، دوقلو‌ها به رواندرمانی فرستاده شدند. اما با این حال، هیچکدام از این متخصصان نتوانستند با دختران ارتباط برقرار کنند.

سپس مدتی از یکدیگر جدا شدند، اما هنگامی که پزشکان اثرات نامطلوب جدا شدن دوقلو‌ها را دیدند، از خانواده آنان درخواست کردند دوباره با هم باشند. جالب است بدانید این دختران اهل نوشتن خاطرات خود بودند و حتی کتاب داستان نوشتند. سپس دو خواهر به یک مرکز درمانی در بیمارستان برمودور فرستاده شدند و ۱۴ سال در این مرکز نگهداری شدند.

دوقلو‌ها با یکدیگر قرار گذاشتند هر گاه یکی از آنان از دنیا رفت دیگری با مردم صحبت کند و این اتفاق واقعا رخ داد. پس از آن که این اتفاق رخ داد جین گفت: " من آزاد شدم. "

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

نگاهی به زندگی عجیب‌ترین خواهران دوقلوی جهان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.