سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات جمهوری اسلامی ایران به مهاجران خارجی قابل تقدیر است

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد گفت: ایران در چهل سال گذشته خدمات گسترده به مهاجران خارجی ارائه کرده که جای تشکر دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیریس بنوم  در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد افزود: پناهندگی در دنیا بسیار پیچیده بوده و برخی کشور‌ها از جمله ایران را درگیر خود کرده است.

وی اظهار داشت: ایران رتبه دوم جهان در میزبانی از اتباع خارجی را دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته خدمات گسترده به مهاجران ارائه کرده که جای تشکر دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستان به صورت مجاز و غیر مجاز در استان خراسان رضوی سکونت دارند که اسامی نیمی از آن‌ها ثبت شده است.

غلامعباس ارباب خالص افزود: روزانه بیش از هزار تبعه افغانستان به صورت غیر مجاز از مرز‌های جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند که نیمی از آن‌ها دستگیر و پس از مراحل قانونی بازگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته با پدیده پناهندگان خارجی مواجه بوده و در این مدت تلاش‌های بسیار برای پذیرایی از اتباع خارجی داشته به طوری که همانند شهروندان ایران از تمام خدمات رفاهی بهره‌مند بوده‌اند.

وی گفت: نوع دوستی و کمک به دیگران در نظام جمهوری اسلامی در دستور کار ماست به طوری که ایران سال‌ها پذیرای اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان بوده است.

ارباب خالص افزود: برای کاهش مهاجرت افراد، جامعه بین المللی باید اقدام‌هایی انجام دهد که مهمترین آن صلح و مبارزه با تروریسم در کشور‌های درگیر از جمله افغانستان است.

وی با بیان اینکه ایران خدمات خوبی به مهاجران ارائه داده است اظهار داشت: هیات‌های بین المللی بسیار از روند زندگی اتباع خارجی در ایران دیدن کرده و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به آنان تشکر کرده اند.

انتهای پیام/س

ایران رتبه دوم جهان در میزبانی از اتباع خارجی را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.