سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مسیر بندگی؛

حمد، مقدمه ای برای پیشرفت انسان+ فیلم

حمد و ستایش خداوند متعال، همانند گفتن بسم الله، باید در ابتدای هر کار مهمی، ذکر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همانگونه که بسم الله باید ابتدای تمامی کار‌های مهم از زبان بنده، گفته شود، حمد نیز، باید مکرر و در موقعیت‌های مختلف ورد زبان مومن باشد. اهمیت حمدِ خداوند آنقدر بالاست که در قرآن کریم، بار‌ها به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه عاشق تغییر هستیم. کیست که دوست نداشته باشد، رشد کند. راه رشد چیست؟ خدا در سوره حمد می‌فرماید، وقتی گفتی «بسمِ الله»، با سرعت بگو «الحمد للله رب العالمین». حمد به دنبال بسم الله است. باید هم یاد خدا و هم حمد او را داشته باشیم. به ما گفتند هر کار مهمی بدون حمد شروع شود، بی نتیجه است. همانطور که هر کار مهمی بدون بسم الله شروع شود، بی نتیجه خواهد بود.

وی افزود: نبی خاتم (ص) می‌فرمایند. صبح گاه، چهار مرتبه بگویید «الحمد لله رب العالمین». با این سخن رسول اکرم (ص) هر روز بگو، خدا را شکر می‌کنم، از امت نبی خاتم (ص) هستم و رزقم دست مردم نیست. با این حرف‌ها از نظر اقتصادی و اجتماعی به خودمان انرژی می‌دهیم. گفتن «الحمد لله» فقط برای نماز نیست. «الحمد لله» فقط برای این نیست که ما در نمازمان ذکری بگوییم؛ «الحمدلله» یعنی با حمد زندگی کردن. قرآنی بودن یعنی از حمد جدا نبودن. یعنی صبح که بیدار می‌شوی، نگویی یک روز تکراری و یک عمر تکراری آغاز شد؛ نگو دیشب خوب نخوابیدم. غصه نخور؛ حمد خدا کن که مقدمه پیشرفت است.

دانلود

انتهای پیام/

حمد خدا، نکته کلیدی در زندگی مومن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.