سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اساسی قوه قضائیه است

مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضائی مبارزه با فساد است و انتظار عمومی نیز این است که سیستم قضائی با جدیت با مفاسد بجنگد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام  مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضائیه ،در جلسه شورای قضائی استان کرمان که در محل اداره کل بازرسی کرمان برگزار شد گفت: یکی از مسائل مهم در قوه قضائیه موضوع کاهش و ساماندهی پرونده‌ها در سیستم قضائی می‌باشد، زیرا معتقدیم این حجم بالای پرونده زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

وی افزود: عملکرد صحیح مدیران دستگاه‌ها در انجام خوب وظایفشان و اگر قضاء در جامعه اثر بخش باشد جلوی ناهنجاری‌ها گرفته خواهد شد

وزیر سابق دادگستری کشور گفت:حکم خوب، اتقان احکام، رسیدگی سریع و مجازات مناسب بهترین و اصلی‌ترین نوع پیشگیری از وقوع جرم است و بازدارنده خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمدی به وظایف سایر دستگاه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و بیان داشت:پیشگیری‌های مقدماتی و ابتدایی بیشتر وظیفه دستگاه‌های دولتی، اجرایی و عمومی است که بایستی مسائل مختلف از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به گونه‌ای ساماندهی کنند که جلوی آسیب‌ها و جرم زائی گرفته شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه گفت:یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضائی مبارزه با فساد است و طبق قانون جایگاه اصلی مبارزه با فساد قوه قضائیه است و انتظار عمومی نیز این است که سیستم قضائی با جدیت با مفاسد بجنگد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی قوه قضائیه از جلمه سازمان بازرسی کل کشور و همچنین نظام دادرسی کشور (دادسرا‌ها و دادگاه ها) نقش برجسته‌ای در مبارزه با فساد در جامعه دارند.

حجت الاسلام پورمحمدی به موضوع سلامت قوه قضائیه نیز اشاره کرد و افزود: در وضعیت فعلی که قوه قضائیه به دنبال تحول است، دستگاه قضائی از نظرات، ایده‌ها و طرح‌های واقعی که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشند استقبال می‌کند.
انتهای پیام/ی

سفر مشاور رئیس قوه قضائیه به کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.