سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۳۲۸ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی مهاباد

بخشدار بخش مرکزی مهاباد گفت: بیش از ۳۲۸ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی مهاباد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سلیمان پاکزاد بخشدار بخش مرکزی مهاباد گفت: ۳۲۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار برای عملیات بهسازی و آسفالت معابر ۹ روستای بخش مرکزی این شهرستان اختصاص یافته است. 

وی افزود: آسفالت این معابر با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و بخشداری و در راستای محرومیت زدایی و ارتقای زیرساخت‌های مناطق روستایی و نیز برای توسعه گردشگری در این مناطق اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی این معابر بر عهده دهیاری‌های روستا‌ها و با مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود، گفت: برای زیرسازی این معابر در مجموع هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال و برای آسفالت آن‌ها با استفاده از قیر یارانه‌ای ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

پاکزاد مساحت بهسازی و آسفالت معابر این روستا‌ها را ۷۲ هزار مترمربع عنوان و اضافه کرد: نوسازی و بهسازی معابر این روستا‌ها در قالب اجرای طرح هادی روستایی شامل جدول گذاری، احداث دیوار ساحلی، زیرسازی و آسفالت‌ریزی معابر اصلی است.

بخشدار بخش مرکزی مهاباد اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح معابر روستا‌های لج، دارلک، گرده یعقوب، توت آغاج، خاتون باغ، خورخوره، کوسه کهریز، گرده رش و دریاس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح هم اکنون در روستا‌های گرده یعقوب و خورخوره آغاز شده است، بیان کرد: در مراحل بعدی با اتمام طرح‌های لوله گذاری و گازرسانی به سایر روستا‌ها عملیات آسفالت معابر آن‌ها نیز با جذب قیر یارانه‌ای انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، عملیات نوسازی، بهسازی و آسفالت ریزی این ۹ روستا تا پایان شهریور امسال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می‌شود.

بخش مرکزی شهرستان مهاباد دارای ۸۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر است؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

انتهای پیام/ج

نوسازی و بهسازی معابر روستایی مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.