سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی کانون‌های حریق منابع طبیعی شهرستان بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد گفت: با انجام یک پژوهش کانون‌های حریق مراتع و منابع این شهرستان طی ۳۵ سال اخیر که بیشتراز ۱۰ بار مورد آتش سوزی قرار گرفتند شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد گفت: با انجام یک پژوهش کانون‌های حریق مراتع و منابع این شهرستان طی ۳۵ سال اخیر که بیشتراز ۱۰ بار مورد آتش سوزی قرار گرفتند شناسایی شد.

امیر ثقلینی افزود: بنا بر نتایج این کار تحقیقاتی ۶۷ روستا در بخش مرکزی و ۱۶ روستا در بخش اشترینان به عنوان کانون‌های حریق و محل‌هایی که طی ۳۵ سال اخیر بیشتر مورد حریق واقع شده‌اند مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: بیشترین علت آتش سوزی‌هایی که رخ می‌دهد ناشی از عوامل انسانی است و درصد ناچیزی از موارد آتش سوزی بر اثر عوامل طبیعی رخ می‌دهد که آن‌ها نیز در جایی ریشه آن به خطای انسانی بر می‌گردد.

ثقلینی بیان کرد: موارد طبیعی به این صورت که یک تراشه شیشه یا بخشی از یک بطری شیشه‌ای در اوج فصل گرمای تابستان بر اثر حرارت زیاد حالت ذره بین بخود می‌گیرد و منجر به ایجاد آتش سوزی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد اضافه کرد: شهرستان به علت دشت بودن و پوشش گیاهی که امسال بر اثر بارش‌های زیاد دارد نوع آتش سوزی درآن سطحی است که این نوع آتش سوزی نیز مراحل اطفای آن روش‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بیشترین زمان خطر در ایجاد آتش سوزی‌ها ایام تعطیل و بیشترین ساعات نیز در عصر‌ها و بعد از ظهر‌ها رخ می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد گفت: یکی از مهمترین عامل در کاهش حجم آتش سوزی‌ها فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مشارکت همگانی در پیشگیری از آتش سوزی‌ها است.

 

انتهای پیام/ب

کانون‌های حریق منابع طبیعی شهرستان بروجرد شناسایی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.