سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونگی تشکیل یک گروه فامیلی هلال‌احمری

زوج هلال‌احمری اهل شهرستان گرگان، از چند روز پیش از وقوع سیل در استان گلستان با مشارکت در طرح پست نوروزی، خود را وقف کمک‌رسانی به مسافران و امدادرسانی به سیل زدگان استان گلستان کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا سید النگی که مسئولیت امداد و نجات شهرستان گرگان را برعهده دارد و همسرش محبوبه سعیدی که از داوطلبان فعال در حوزه امداد این شهر در خدمت‌رسانی به مردم است، برای امدادرسانی و نیز اسکان اضطراری سیل زدگان در گرگان سنگ تمام گذاشته‌اند.

نوروز امسال این خانواده کوچک هلال‌احمری که یک یک فرزند ٤ ساله نیز دارند، فقط رنگ و بوی امداد داشت و البته آن‌طور که خودشان می‌گویند با افتخار خدمت‌رسانی به سیل زدگان شمالی همراه بود.

سید النگی که از مربیان کمک‌های اولیه، پیش بیمارستانی و امداد و نجات از ارتفاع هلال‌احمر گلستان محسوب می‌شود و در حوادثی، چون زلزله کرمانشاه، حادثه سقوط هواپیمای دنا، زلزله ورزقان و... حضور داشته است از امدادرسانی خانواده کوچکش در سیل گلستان می‌گوید: «پیش ازوقوع سیل در گلستان من و همسرم در پایگاه‌های نوروزی فعالیت می‌کردیم و وقتی حادثه سیل به وقوع پیوست، تمام وقت‌مان را برای حضور مؤثر در امدادرسانی وقف کردیم.

خانواده‌هایمان مسئولیت نگهداری از فرزند خردسال‌مان را برعهده گرفتند تا بتوانیم با تمرکز کافی خدمت‌رسانی کنیم. وقتی سیلاب شهر‌های آق قلا و گمیشان را دربر گرفت، دیگر همه برای امدادرسانی و توزیع اقلام و پناه داده سیل زدگان در اردوگاه‌های اضطراری بسیج شدیم.

هر روز خانواده‌های زیادی از مناطق سیل زده به گرگان منتقل می‌شدند و مسأله اسکان و تأمین مایحتاج آن‌ها نیاز به کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه داشت. این میان کمک فراموش نشدنی همسرم و جمعی از اهالی خانواده باعث شد یکی از بهترین خاطراتم از فعالیت در هلال‌احمر رقم بخورد.»

حرف‌ها که به اینجا می‌رسد. سعیدی خاطره همسرش را تکمیل می‌کند: «ساعت حوالی ١١ شب ٤ فروردین بود که همسرم موضوع لزوم راه‌اندازی یک اردوگاه اسکان اضطراری در گرگان را با من در میان گذاشت. او و همه همکاران و امدادگران از صبح درگیر تلاش برای امدادرسانی بودند. آن روز علاوه بر امدادرسانی‌های معمول، ٤ یا ٥ اردوگاه اسکان اضطراری برپا کرده بودند.

وقتی خستگی آن‌ها را از چند روز تلاش بی‌وقفه دیدم، موضوع یک گروه خانوادگی را با همسرم در میان گذاشتم. گروهی متشکل از بستگان دور و نزدیک که از قبل برای مشارکت در برخی فعالیت‌های داوطلبانه هلال‌احمر راه‌اندازی کرده بودم. با آن‌ها تماس گرفتیم و آخر شب همه فامیل دور هم جمع شدند. گروهی از امدادگران هلال‌احمر هم پای کارآمدند و طولی نکشید که در کمترین زمان ممکن یک اردوگاه اسکان اضطراری برپا شد. یک اردوگاه اسکان که جمع زیادی از خانواده‌های سیل زده در آن پناه گرفتند این بار با مشارکت اعضای خانواده‌مان راه‌اندازی شد.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.